עבור לתוכן העמוד
Menu

אלקין: " אבו מאזן קובר את הסכמי אוסלו"

השר להגנת הסביבה וחבר הקבינט דיבר במסגרת כנס מיוחד במרכז הירושלמי • אלקין: "ישראל לא ערוכה היטב לעידן פוסט אבו מאזן

השר להגנת הסביבה וחבר הקבינט דיבר במסגרת כנס מיוחד במרכז הירושלמי • אלקין: "ישראל לא ערוכה היטב לעידן פוסט אבו מאזן

בנאום לציון 24 שנים לחתימה על הסכמי אוסלו, במסגרת כנס במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, אמר השר להגנת הסביבה וחבר הקבינט, זאב אלקין כי "אבו מאזן הפך את המערכת הפלסטינית לאימפוטנטית לחלוטין וזה מה שמאפשר לו לשרוד עד עכשיו".

לדבריו של אלקין, ראש הרש"פ לא משאיר אחריו מערכת שלטונית מסודרת. לדבריו אבו מאזן "הוא הקברן של אוסלו והוא עושה זאת במודע" ,דברי השר. "לא רבים זוכרים אך אבו מאזן הוא זה שלחש על אוזנו של ערפאת והניע אותו ללכת למהלך והוא כנראה יקבור אותו".

עוד טען אלקין כי לדעתו אין ישראל ערוכה היטב לעידן שאחרי אבו מאזן. לדבריו האתגרים הצפויים לישראל במישור הביטחוני, קרי העמידה ממול הכוחות הסדרים של הרש"פ ומול התנזים, תהווה בעיה שיהיה קשה לטפל בה ולדעתו כל בכיר ביטחוני או בעל ממון ישכר לעצמו כוח חמוש על מנת להשתלט בין אם על הרשות או בין אם על אזור מסוים. לדבריו של השר יהיה מדובר באנרכיה.

השר אלקין מעריך כי ישנם אתגרים נוספים אליהם צריך להתייחס אליהם בעידן פוסט אבו מאזן, כמו האתגר של שליטה באוכלוסיה שתוטל על ישראל וכן האתגר של התערבות במערכות החינוך, דת ותקשורת שישראל נמנעת לעשות כיום.

דורי גולד, נשיא המרכז ירושלמי לענייני ציבור ומדינה והשר זאב אלקין (צילום: דוברות)
(דורי גולד, נשיא המרכז ירושלמי לענייני ציבור ומדינה והשר זאב אלקין (צילום: דוברות

אלקין ציין כי לדעתו ישנו אתגר גם לקהילה הבינלאומית במישור של העברת תרומות לרשות בעידן של פוסט אבו מאזן וכי גם הקהילה הבינלאומית אינה מתייחסת לנושא.

לדבריו של השר אלקין הוא לא צופה אפשרות לקיום בחירות ברש"פ לאחר לכתו של אבו מאזן. אלקין מעריך כי לא תהייה אפשרות לקיום בחירות ברש"פ לאחר לכתו של אבו מאזן. לדבריו של אלקין עולה השאלה האם החמאס יוכל להשתתף בבחירות הללו, הן בשל הסייגים של הפתח' על רקע הסכסוך בעזה והן בשל התנגדות ישראל, כלקח מבחירות הקודמות. בנוסף ציין השר כי "הוא לא רואה את הממשלה הזו מאפשרת לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות הללו", כמו כןהעלה השר את סוגית השליטה בעזה והליגטימיות של אי השתתפות תושבי הרצועה בה, דבר שיוביל לדבריו ל"ניתוק מוחלט וסופי של הרשות מן הרצועה". חבר הקבינט ציין כי לדעתו לפתח' לא תהיה אפשרות להעמיד מועמד אחד בכיר.

השר אלקין עולה השאלה האם החמאס יוכל להשתתף בבחירות הללו, הן בשל הסייגים של הפתח' על רקע הסכסוך בעזה והן בשל התנגדות ישראל, כלקח מבחירות הקודמות. בנוסף ציין השר כי "הוא לא רואה את הממשלה הזו מאפשרת לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות הללו", כמו כן העלה השר את סויגת השליטה בעזה והלגיטימיות של אי השתתפות תושבי הרצועה בה, דבר שיוביל לדבריו ל"ניתוק מוחלט וסופי של הרשות מן הרצועה". חבר הקבינט ציין כי לדעתו לפתח' לא תהיה אפשרות להעמיד מועמד אחד בכיר.