בלוגים

האם הלא–מוסלמים “טמאים” ו”מזוהמים”?

24/08/2017

אימאם בכיר בקנדה מסביר, כי הלא-מוסלמים נגועים ב”זוהמה פנימית” (internal filth) מכיוון שאינם מקבלים את אמונת האסלאם ודרכיהם המוסריות עלולות להיות מושחתות. אשר על כן, לא – מוסלמים רשאים להיכנס למסגד רק אם יש בכך תועלת למוסלמים והם מכבדים את קדושת המקום.

אתר ממר”י חשף (21 ביולי 2017) תוכן דרשה שנשא האימאם עמר שאהין ב- Islamic Center of Davis בצפון קליפורניה,ובה בין היתר קרא לאללה “לטהר את מסגד אל-אקצה מזוהמת היהודים”.1 בהודעה שפרסם Islamic Center of Davis נכללה טענה לפיה הדרשה לא תורגמה כראוי.2

מסגד אל-אקצא

מסגד אל-אקצא (Diego Delso, delso.photo, License CC-BY-SA)

יוסוף באדאת, האימאם של Islamic Foundation of Toronto, הסביר באחת מהרצאותיו את תפיסת “הטומאה” ו”הזוהמה” של הלא – מוסלמים. על פי באדאת, לא – מוסלמים נגועים ב”זוהמה” פנימית, כלומר לא פיזית אלא “זוהמה” רוחנית הנובעת מאי הליכתם בדרך האסלאם, שהיא על פי אמונתו דרך האמת היחידה. להלן תרגום קטע מדבריו שנאמרו ברובם באנגלית:

“הזכרתי את הדלת הפתוחה ובכל שנה מופנית אליי השאלה הבאה, ואנשים אומרים: מדוע אנשים שאינם מוסלמים נמצאים במסגד? הם מזוהמים (filthy). מדוע הם נמצאים כאן? הם אפילו אינם לבושים באופן ראוי. מדוע הם באים למסגד? ייתכן שהן נמצאות בתקופת המחזור החודשי שלהן? מקבלים סוגים שונים של שאלות כאלה. כאשר קיים חוסר ידיעה חשוב לשאול כאשר איננו יודעים [דבר מה] ולכן זה סימן טוב. רוצים ללמוד.

“חשתי שחשוב הדבר להבהיר מספר עניינים בנושא זה. קיימות שתי סוגיות. האחת – האם לא – מאמינים רשאים להיכנס למסגד? השניה – אם הם רשאים, אזי באלו תנאים. תנאים. אחד – צריכה להיות תועלת בכניסתם למסגד. בכניסה למסגד צריכה להיות תועלת. מדוע הם נכנסים? לראות, ללמוד, אנו יכולים להטיף בפניהם על האסלאם (דעווה). פעמים רבות קורות תקלות, תחזוקה, ואין מוסלמי שיכול לטפל בהן. את מי אנו מזמינים? לא – מוסלמי כדי שיתקן דבר מה. מישהו שלח אליי לאחרונה תמונות של אתר העלייה לרגל במכה והאזור שהורחב בו במכה וכיצד הוא יורחב וכו’. הם [הממשלה הסעודית] חתמה חוזים הקשורים לחלק מהפיתוח וההרחבה של אזור העלייה לרגל במכה ללא – מוסלמים ממדינות שונות. והם נכנסו לשם תועלת. אשר על כן, אם לא – מוסלמי נכנס מתוך כוונה להפיק תועלת [עבור המוסלמים] אזי זה מותר. זה תנאי מספר אחד.

“תנאי מספר שתיים – הם צריכים להיות נקיים מבחינה חיצונית. בגדיהם צריכים להיות נקיים. אם הם לובשים בגדים נאים ונקיים אזי זה בסדר. איננו מוטרדים ממה שקיים אצלם בפנים [בנפש], וזה מה שחכמי דת [האסלאם] אמרו ב”אעלאא אל-סנן” (إعلاء السنن) בספר על ההלכה האסלאמית (فقه), נאמר שבפסוק בו אללה יתגדל ויתעלה אמר שהמשתפים [אל אחר באמונתם] טמאים (impure) אין הדבר מתייחס לטומאה החיצונית (external impurity), זה מתייחס לאמונה (عقيدة) ולכך שהם אולי מושחתים [מוסרית]. בדרך כלל אנשים מצטטים את הפסוק מפרק אל-תוובה [בקוראן سورة التوبة] שבו אללה יתגדל ויתעלה אמר: لا يدخلوا المسجد الحرام אל להם להיכנס למסגד. זה מתייחס לזוהמה הפנימית (internal filth) ולא לזוהמה החיצונית שלהם (external filth), הטומאה הפנימית (internal impurity) ולא הטומאה החיצונית (external impurity). זה תנאי מספר שתיים. תנאי מספר שלוש – הם צריכים לכבד את הקדושה של המסגד”.

* * *

הערות

אודות המחבר יהונתן דחוח-הלוי

סא"ל יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר לענייני מזרח תיכון ואסלאם רדיקלי במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומייסד ושותף בחברתOrient Research Group , המספקת מידע וייעוץ אסטרטגי. כיהן בתפקיד יועץ במשרד החוץ וראש אגף המידע בדובר צה"ל.
This entry was posted in אנטישמיות, אסלאם, אסלאם רדיקלי, הר הבית. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 + 13 =