עבור לתוכן העמוד
Menu

רג'וב והכותל

בכיר פת"ח, ג'יבריל רג'וב הדהים בסוף השבוע כאשר אמר לערוץ 2, כי הכותל המערבי שייך ליהודים, ובהסדרי הקבע צריך להיות בישראל. הוא גם אמר כי יש לחזור להסדרי הסטטוס קוו שהיו נהוגים מימי משה דיין, וגם זה חידוש, ומייד  נסביר. חמאס תקף מייד במילים חריפות, אבל עד עתה התגובות בפתח חלשות עד לא קיימות. עדיין […]

בכיר פת"ח, ג'יבריל רג'וב הדהים בסוף השבוע כאשר אמר לערוץ 2, כי הכותל המערבי שייך ליהודים, ובהסדרי הקבע צריך להיות בישראל. הוא גם אמר כי יש לחזור להסדרי הסטטוס קוו שהיו נהוגים מימי משה דיין, וגם זה חידוש, ומייד  נסביר.

חמאס תקף מייד במילים חריפות, אבל עד עתה התגובות בפתח חלשות עד לא קיימות.

עדיין לא ברור מה עומד מאחורי אמירותיו, ונברר זאת בהקדם. הוא הכחיש מייד ואמר כי "דבריו לא הובנו", אבל חזרנו הקשבנו לדבריו, והוא אמר גם אמר.

מתוך הנחה כי אכן אמר וגם התכוון למה שאמר, הרי פירוש הדבר הוא כהלן:

1. נוצר בקע בעמדת הפלסטינים הקבועה כי "בוראק" הוא אתר איסלאמי, הקשור במסע המופלא של הנביא מוחמד לשמים, ומכאן –

2. שהכותל הוא חלק מבית המקדש, ולא חלק מאל-אקסא, ומכאן שיש ראשית הכרה בהיסטוריה היהודית של ירושלים.

3. מכאן, שכל החלטות אונסקו הוכחו כמופרכות מפי הפלסטינים עצמם.

4. אם הכותל ייכלל בהסדרי הקבע בישראל, הרי עמדת הפלסטינים כי בירתם, מזרח ירושלים, היא עד קווי 1967, אין להם בסיס.

5. לראשונה בכיר פלסטיני מכיר בהסדרי הסטטוס קוו משנת 1967. כלומר:  רחבת אל-אקסא היא אזור תפילה רק למוסלמים, אבל מותרת עליית יהודים על ההר, וישראל אחראית על הביטחון. עד כה הפלסטינים לא הכירו הסדרי הסטטוס קוו האלה, ומבחינתם הסטטוס קוו הוא מלפני 1967, כלומר: אסורה עליית יהודים על ההר, והכותל שייך לווקף.

6. יש לציין כי פורסמו ידיעות שגם הווקף רוצה לחזור להסדרי הסטטוס קוו מלפני עליית שרון התמוהה על ההר, והזעזועים שעברה ירושלים, ישראל ושטחי הרשות מאז.

עדיין הסתום רב על הנגלה, וכאשר נדע יותר – נדווח.