עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר קטאר יביא להמשך המשבר בין הרצועה והרשות?

בכיר הביטחון הפלסטיני, מאג'ד פרג', הודיע אתמול בשכם כי הרשות הפלסטינית נמצאת בשוחה אחת עם סעודיה, מצרים והערבים באתגרים הניצבים בפניהם, ואינם בצד של איראן. זאת פעם ראשונה שהרשות הפלסטינית מוציאה הודעה כזאת, אם כי נודע לנו ממקורות פלסטיניים כי ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כבר דיווח על עמדה זאת עוד בביקוריו בפקיסטן ובהודו, והפציר […]

בכיר הביטחון הפלסטיני, מאג'ד פרג', הודיע אתמול בשכם כי הרשות הפלסטינית נמצאת בשוחה אחת עם סעודיה, מצרים והערבים באתגרים הניצבים בפניהם, ואינם בצד של איראן.

זאת פעם ראשונה שהרשות הפלסטינית מוציאה הודעה כזאת, אם כי נודע לנו ממקורות פלסטיניים כי ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כבר דיווח על עמדה זאת עוד בביקוריו בפקיסטן ובהודו, והפציר בהן לצאת בעמדה ברורה בעניין זה ביחוד ששתיהן מעצמות גרעיניות.

בכך, נכנס העימות בין רמאללה לעזה לעימות הערבי איראני, כאשר רמאללה מתייצבת עם הערבים, ועזה עם איראן.

יחד עם זאת, יש לשים לב כי בכיר הביטחון הפלסטיני  לא נקט עמדה בעניין המשבר עם קטאר. אדרבא, הוא רמז שהרשות הפלסטינית מייחלת שמדינות ערב ימצאו דרך להחזיר את אחדותם.

וכאן, נכנס לתמונה האינטרס הישראלי. אתמול החליטה ישראל לקבל את עמדת אבו מאזן ולקצץ את החשמל לעזה. זה עולה בקנה אחד עם המדיניות הכללית של התייצבות עם הערבים ונגד איראן. אבל, כשם שהרשות הפלסטינית זהירה בכל מה שקשור בקטאר, גם ישראל צריכה להיות זהירה בעניין זה. קטר היא צינור תיווך בין ישראל לחמאס המסייע מאוד לרגיעה היחסית בעזה. היא חייבת להיות זהירה מאוד שצינור תיווך זה העומד בסתירה להחרפה ביחסי רמאללה ועזה לא יסתיים בעוד סבב לחימה בדרום, ואת מחיר המתח הגואה בין עזה לגדה תשלם ישראל.

יתרה מכך, עם סבב לחימה נוסף יסתיים בקריסת שלטון חמאס בעזה, הרי תוצאת המלחמה תהיה שישראל תאחד את שני חלקי פלסטין. אבו מאזן יזכה במדינה, והוא ייצא המנצח מן המאבק.