עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס היא עזה – ועזה היא חמאס

בסוף השבוע בחרה הנהגת חמאס את איסמעיל הנייה לעמוד בראש הפוליטבירו שלה, היושב בקטאר, ובכך באה לידי מימוש העובדה שחמאס זה עזה, ועזה זה חמאס. חמאס נוסדה בעזה, והמנהיג הרוחני שלה, שיח' יאסין, ישב בעזה, חי בעזה ומת בעזה. כל מה שהיה קרוי "הבחירות הפנימיות של השורא", לא היו אלא סילוק כל הגורמים בתנועה שהפריעו לממש […]

בסוף השבוע בחרה הנהגת חמאס את איסמעיל הנייה לעמוד בראש הפוליטבירו שלה, היושב בקטאר, ובכך באה לידי מימוש העובדה שחמאס זה עזה, ועזה זה חמאס.

חמאס נוסדה בעזה, והמנהיג הרוחני שלה, שיח' יאסין, ישב בעזה, חי בעזה ומת בעזה. כל מה שהיה קרוי "הבחירות הפנימיות של השורא", לא היו אלא סילוק כל הגורמים בתנועה שהפריעו לממש את השליטה המלאה של עזה בתנועה.

הראשונים שנשרו היו אנשי ההנהגה המדינית של חמאס בגדה. זוכרים את עזיז דוויק? איש חברון שהתיימר לייצג את חמאס הפוליטי בגדה? הוא נעלם וכמוהו כל הדמויות שניסו לייצג את חמאס הפוליטי בגדה. כיום חמאס של הגדה אלה החוליות הצבאיות שתחת פיקוד גדודי אל-קסאם בעזה, כלומר: שלוחה של עזה.

עזה דרשה לסלק את חאלד משעל, מכיוון שניסה להשתלט על עזה, אבל הוא לא היה עזתי, אלא גדתי. הוא נולד בכפר על יד רמאללה. עזה אמרה לו: את מקומך תחפש לא אצלנו, אלא בגדה—היכן שאתה שייך.

הבגידה של משעל בסוריה ובאיראן גרמה נזק גדול לעזה, מכיוון שהיא פגעה בסיוע האיראני לעזה, והכניסה את התנועה בעזה לתקופה ארוכה של מחסור. מכאן, שכעת נפתחה הדרך לחידוש מלא של מעורבות איראן בעזה, ביחוד אחרי בחירתו של יחיא סינוואר למנהיג עזה.