עבור לתוכן העמוד
Menu

האם האפיפיור בדרך לביקור?

בסוף השבוע התבשרנו כי גם האפיפיור פרנציסקוס מתעתד לבקר בארץ הקודש, וכמובן אנחנו שמחים על כל אורח הבא אלינו. אבל את הביקור הזה יש לבחון בעין קצת חשדנית. על הביקור נמסר בעקבות שיחת טלפון שקיבל הכס הקדוש מאבו מאזן לקראת הביקור של הנשיא טראמפ בוותיקן. קרוב לוודאי כי המנהיג הפלסטיני דיווח לאפיפיור על מפח הנפש […]

בסוף השבוע התבשרנו כי גם האפיפיור פרנציסקוס מתעתד לבקר בארץ הקודש, וכמובן אנחנו שמחים על כל אורח הבא אלינו. אבל את הביקור הזה יש לבחון בעין קצת חשדנית. על הביקור נמסר בעקבות שיחת טלפון שקיבל הכס הקדוש מאבו מאזן לקראת הביקור של הנשיא טראמפ בוותיקן.

קרוב לוודאי כי המנהיג הפלסטיני דיווח לאפיפיור על מפח הנפש שגרם לו טראמפ בכך שהדגיש את האופי היהודי של ירושלים, הזכיר את הכותל המערבי והתעלם ממסגד אל-אקצא. הנשיא טראמפ לא רק חיסל את הנרטיב הפלסטיני של ירושלים אלא גם ביטל את העמדה הפלסטינית שמזרח העיר היא בירתה עד הקוו הירוק, שגם ממנו התעלם נשיא ארה"ב.

הוותיקן כבר הכיר במדינה פלסטינית, ומשתמע מכך כי מבחינתו מזרח ירושלים היא בירת פלסטין, ויש לחשוד כי הביקור המיועד נועד לבטל את רושמו של ביקור טראמפ, ולשים לא את הכותל במרכזה של ירושלים, אלא את מסגד אל-אקסא, כפי שהיה בביקורו הראשון של האפיפיור פרציסקוס.

עניין זה מעלה קושיה מבחינת הוותיקן לגבי כל מה שקורה במזרח התיכון. בסוף השבוע הזדעזענו מן הרצח הטרוריסטי במצרים של קבוצת מתפללים קופטים בדרכה למיסה בכנסיה. האפיפיור, כמו כולם, פרסם הודעת גינוי וזעזוע, אבל היה מצופה מראש הכנסייה שיזכיר כי הנרצחים היו נוצרים! הוא לא הזכיר. אנשי דת קתולים בארצות הברית חשו בחסרון הדבר, ובהודעת הגינוי שלהם נאמר כי הנרצחים היו נוצרים בדרכם לתפילה.

מעשיו של האפיפיור הנוכחי שייכים לאסכולת "האיסלאם הפוליטי" שאבד עליה הכלח, ורק גורמי שמאל אירופים מחזיקים בה. האם כעת גם האפיפיור?

מישהו צריך לומר לאפיפיור כי בימים אלה של הרס הנצרות במזרח, לא למסגד אל-אקצא הוא צריך לעלות לרגל, אלא לכנסיות העשנות של המזרח התיכון. מייד אחרי פיצוץ הכנסיות באלכסנדריה הוא הודיע כי יבוא לבקר בהם, ונראה לאן יבוא קודם- למסגד או לכנסיה