עבור לתוכן העמוד
Menu

ראש העיר החדש של חברון

בישראל סוערות הרוחות מבחירתו של המחבל תייסיר אבו סניינה לראש עיריית חברון, ועוד אחרי מערכת בחירות שפיארה את חלקו בפעולת הטרור בבית הדסה. ישראל לא יכולה מלהתחמק מן האתגר של הצבת טרוריסט מורשע כראש עירייה בעיר כל כך רגישה כמו חברון. יש קשר לשביתת האסירים. הרשות הפלסטינית רוצה לקבע את התובנה שהטרוריסטים שלה הם "לוחמי […]

בישראל סוערות הרוחות מבחירתו של המחבל תייסיר אבו סניינה לראש עיריית חברון, ועוד אחרי מערכת בחירות שפיארה את חלקו בפעולת הטרור בבית הדסה. ישראל לא יכולה מלהתחמק מן האתגר של הצבת טרוריסט מורשע כראש עירייה בעיר כל כך רגישה כמו חברון.

יש קשר לשביתת האסירים. הרשות הפלסטינית רוצה לקבע את התובנה שהטרוריסטים שלה הם "לוחמי חופש" הלוחמים נגד "הכיבוש" תחת "הלגיטימיות הבינלאומית". כלומר: אנחנו "פושעי מלחמה" שלגיטימי להרוג אותנו.

ההשלכות של הבחירות

אבל יש לזה גם השלכות פנים פלסטיניות. מקורות בחברון סיפרו לנו כי למעשה תנועת חמאס היתה המנצחת האמיתית כי החרם שהכריזה על הבחירות נתן את אותותיו, ולמעשה רק 10% מבעלי זכות הבחירה באו להצביע, וכי הנתונים הרשמיים בדבר 50% השתתפות לא יכולים להיות נכונים.

תומכי ירדן המרוכזים במשפחת ג'עברי, גם הם נמנעו מללכת לקלפיות, אבל ללא הוראה מירדן, שלא התערבה.

מכיוון שפת"ח נאבקה בפתח, על רקע חמולתי, היו איומים הדדים בין המועמדים, והפילוג בתוך התנועה רק התרחב. מועמדים שאינם טרוריסטים שהיו מקובלים על הרחוב הוכרחו לוותר למען הטרוריסט, ובקרב דעת הקהל ברחוב קרנה של פת"ח ירדה פלאים, והיא איבדה את מעט התמיכה שעוד היתה לה.