עבור לתוכן העמוד
Menu

שביתת הרעב של ברגותי

האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל פתחו בשביתת רעב, תחת הנהגתו של אסיר העולם, מרוואן ברגותי, ועדיין מוקדם מאוד להעריך את מידת ההצלחה

האסירים הביטחוניים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל פתחו בשביתת רעב, תחת הנהגתו של אסיר העולם, מרוואן ברגותי, ועדיין מוקדם מאוד להעריך את מידת ההצלחה. תומכיו של ברגותי מחוץ לכלא טוענים כי כאלפיים אסירים נשמעו לקריאתו, כשליש מכלל האסירים הביטחוניים, אבל הבוקר יצא הודעה בשמו של ברגותי לכל האירגונים להצטרף לשביתה, מה שיכול להעיד על היענות מאכזבת של האסירים.

הנהגת אשף במוקאטעה איננה מעוניינת לסייע לברגותי, והנהגת חמאס המצויה בעימות מחריף עם פתח אינה מעוניינת לתת לאיש פתח להנהיג את האסירים.  את מירב התמיכה הוא מקבל מן התנזים, המייצג את פת"ח של השטחים ,לעומת ההנהגה שבאה מתוניס היושבת במוקאטעה, ושאר הכוחות המקומיים, ובראשם רשת האירגונים הבלתי ממשלתיים, שמרכזם ברמאללה.

בעניין זה יש לציין את דר' מוסטפא ברגותי, מן הארסיים ביותר נגד מדינת ישראל, מראשי המטיפים לחרם עליה, כי היא במהותה מדינת אפרטהייד. את מאמר התמיכה הנלהב בשביתה של ברגותי הוא פרסם באתר הקרוי "ברית כוחות הרזיסטנס הפלסטיני",  והמאמר שלידו מביע תמיכה בנשיא צפון קוריאה בעימות מול הנשיא טראמפ. http://www.tahaaluf.com/?p=24728

אירופה תומכת בכסף רב ברשת הארגונים הלא ממשלתיים, וחלק ניכר של המאבק למען ברגותי אמור להתנהל באירופה. טוב שיידעו האירופים באיזה צד של המתרס נמצאים הגורמים הפלסטיניים הרדיקליים שאותם הם מממנים – בצד של רוצח ההמונים אסד, ובעל בריתו בצפון קוריאה המשחק בגפרורים ליד חבית דלק גרעיני.