עבור לתוכן העמוד
Menu

מחמוד עבאס מתכונן לפסגה הערבית

ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס מסיים היום ביקור ממושך בן 4 ימים באירופה לקראת השתתפותו בפסגה הערבית שאמורה להתכנס בירדן בסוף השבוע. מתברר כי הדיפלומטיה הפלסטינית שמה את אירופה במרכז התמיכה בתביעות הפלסטיניות, ובקרע המתרחב בין אירופה לארה"ב בהנהגת הנשיא טראמפ היא מבקשת לשים את הבעיה הפלסטינית כחוד החנית של ההתנגדות האירופית לארה"ב, ויש להודות […]

ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס מסיים היום ביקור ממושך בן 4 ימים באירופה לקראת השתתפותו בפסגה הערבית שאמורה להתכנס בירדן בסוף השבוע.

מתברר כי הדיפלומטיה הפלסטינית שמה את אירופה במרכז התמיכה בתביעות הפלסטיניות, ובקרע המתרחב בין אירופה לארה"ב בהנהגת הנשיא טראמפ היא מבקשת לשים את הבעיה הפלסטינית כחוד החנית של ההתנגדות האירופית לארה"ב, ויש להודות כי הם עשו זאת בהצלחה מסויימת, אבל עדיין לא הצליחו להניע את אירופה להכיר הכרה גורפת במדינה הפלסטינית.

כאשר יבוא אבו מאזן לפסגה בירדן הוא יוכל לטעון כי אירופה מאחוריו, אחרי שמדינות ערביות מובילות כמו מצרים וסעודיה מסוייגות ממנו, כפי שהובהר לאבו מאזן בשיחותיו בקהיר ובריאד.

מדינות ערב רואות באיראן את סכנה המרכזית ומוכנות להתארגן יחד עם ישראל כדי לסכל את הסכנה האיראנית, וארה"ב תומכת בקוו הזה. הפלסטינים רואים בכך סכנה, שכן מדינות ערב וישראל, בברכת ארה"ב, יעקפו את הבעיה הפלסטינית. אירופה תומכת בעמדת הפלסטינים שכל התארגנות אזורית לא יכולה לעקוף את הפלסטינים.

בעוד האירופים עומדים אחרי העמדות שהם משמיעים, למדינות ערב יש פרקטיקה אחרת. הם יחליטו החלטות שיספקו את הפלסטינים, אבל בפועל ימשיכו לראות באיראן את עיקר פעילותם, ולא בבעיה הפלסטינית, יהיו ההחלטות בפסגת ירדן אשר יהיו.