עבור לתוכן העמוד
Menu

דאע"ש מחמם את גזרת הדרום

טפטוף ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל נמשך ונראה כי מאחורי הירי עומדים ארגונים סלפים ג'יהאדיסטים ברצועה, התומכים בארגון דאע"ש. העיתון "א-שרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח ב-1 במרץ כי גורמי הביטחון של חמאס עצרו בימים האחרונים עשרות פעילים של הארגונים הסלפים ברצועה החשודים בייצור רקטות ושיגורן לעבר ישראל, הם הובאו לבית דין צבאי לשיפוט […]

טפטוף ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל נמשך ונראה כי מאחורי הירי עומדים ארגונים סלפים ג'יהאדיסטים ברצועה, התומכים בארגון דאע"ש. העיתון "א-שרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח ב-1 במרץ כי גורמי הביטחון של חמאס עצרו בימים האחרונים עשרות פעילים של הארגונים הסלפים ברצועה החשודים בייצור רקטות ושיגורן לעבר ישראל, הם הובאו לבית דין צבאי לשיפוט מהיר למרות שמדובר באזרחים.

מאחורי הירי לעבר ישראל עומד נור עיסא מפקד ארגון "אחפאד אלצחאבה" הסלפי ברצועת עזה המבוקש על ידי מנגנוני הביטחון של חמאס. בני משפחתו נעצרו על ידי חמאס בניסיון לעלות על עקבותיו ולהפעיל עליו לחץ להסגיר את עצמו. בסה"כ עצרו גורמי הביטחון של חמאס בשבועות האחרונים 550 פעילים סלפים ברצועת עזה, חלק גדול מהם פתח בשביתת רעב בבתי הכלא של חמאס כדי להפעיל לחץ על התנועה לשחררם ממעצר.

המעצרים התבצעו עפ"י בקשתה של מצרים לאור ההבנות הביטחוניות בינה לבין תנועת חמאס במסגרתן הוקל המצור על רצועת עזה ונפתח מעבר רפיח לעיתים תכופות יותר. הארגונים הסלפים-ג'יהאדיסטים מנסים להפעיל לחץ על תנועת חמאס לשחרר את העצורים באמצעות ירי רקטות לעבר ישראל שנועד לסבך את חמאס ולגרור תגובה צבאית ישראלית.

צה"ל הגיב השבוע בהתקפות אוויריות על מטרות של חמאס ברצועה בתגובה לירי הרקטות, מקורות פלסטינים בעזה מסרו כי  כתוצאה מהירי התמוטטו כמה מנהרות של חמאס דבר שהביא לכך שהזרוע הצבאית של חמאס איימה על ישראל כי לא תשלים עם ההפצצות האלה ושנוי כללי המשחק.

הארגונים הסלפים-ג'יהאדסטים ברצועה טוענים כי חמאס פועלת כדי לרצות את מצרים ודורשים את שחרור כל העצורים לאלתר. גורמי הביטחון של חמאס עצרו גם כמה פעילים של התנועה עצמה בחשד כי סייעו למספר מבוקשים סלפים להימלט מרצועת עזה לחצי האי סיני.

בין תנועת חמאס לשלוחת דאע"ש בצפון סיני היה שיתוף פעולה הדוק במסגרת סייעה השלוחה להבריח נשק דרך המנהרות עבור חמאס בתמורה לאימונים צבאיים וטיפול רפואי בבתי החולים ברצועה. בחודשים האחרונים ערקו פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס מיחידות ה"נוח'בה" והקומנדו הימי והצטרפו לשורות שלוחת דאע"ש בצפון סיני. אך בעקבות ההתקרבות של חמאס למצרים התקלקלו היחסים בין שני הצדדים ומפקדי דאע"ש מכנים את פעילי חמאס במילה "כופרים".