עבור לתוכן העמוד
Menu

האם ראשי הרשות הפלסטינית מאבדים קשר עם המציאות?

ברשות הפלסטינית החליטה לערוך את הבחירות לעיריות בחודש מאי. זהו עוד סימן לכך שההנהגה מאבדת קשר עם המציאות, וההחלטה הזו ממשיכה את החשד שמתעורר לגבי פעולותיה

הרשות הפלסטינית החליטה אתמול לערוך את הבחירות לעיריות באמצע מאי. זה עוד סימן לכך שההנהגה ברמאללה מאבדת את הקשר עם המציאות, וההחלטה אתמול היא עוד דוגמא למצב החשוד ברשות הפלסטינית.

ראשית, מדוע בכלל בוטלו הבחירות שהיו אמורות להתקיים לפני כחצי שנה? הייתה סיבה מדינית, וסיבות פוליטיות. הסיבה המדינית הייתה ההנחה שהילארי קלינטון תיבחר לנשיאות, ואז יפתחו הפלסטינים, האירופים, והבית הלבן ב"בליץ דיפלומטי" רחב היקף על ישראל. במצב זה הפלסטינים היו צריכים להוכיח שהם מסוגלים לנהל מדינה, ובחירות לעיריות היו אמורות לתת את ההוכחה שיש להם מסוגלות ממלכתית.

הסיבות הפוליטיות היו קשורות בקרע שבין פתח לחמאס. בשורה התחתונה אפשר לומר כי חמאס רצתה דריסת רגל בגדה, והרשות רצתה לנהל את הבחירות בעזה. כל צד לא רצה שהצד האחר ידחוף רגל בתחומו.

שום דבר לא השתנה מאז. אדרבא, הנתק בין עזה לגדה רק החריף, ומצרים מתחילה להכיר בסמכות המעשית של חמאס בעזה, ונמצאת בתהליך עקיפתה של הרשות ברמאללה בכל מה שקשור לעזה.

בעניין המדיני – טראמפ הוא הנשיא ולא הילארי, וכל המוסיף גורע. זאת לצד עניינים אחרים- ראש הרשות, אבו מאזן, נמצא כעת בעיצומו של סבב לגייס התנגדות להתחייבות של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. שום מנהיג ערבי לא פרסם הודעה רשמית. מלך ירדן דיבר בוושינגטון – כך דווח – נגד המעבר, ומלך מרוקו שלח מכתב תשובה על מכתבו של אבו מאזן, אבל לא בתוארו כמלך מרוקו, אלא כיו"ר וועדת ירושלים של הליגה הערבית.

והסימפטום הכי חמור: בימי כנס פת"ח התראיין נציג פת"ח בסוריה על מצב מחנות הפליטים. הוא אמר כי המחנות הרוסים לחלוטין, אין פליטים, חוץ מ-5000 שנותרו במחנה ירמוכ, שליד דמשק, והוא בשליטת דאע"ש. המראיין, איש רמאללה, התעלם מן התשובה ולחץ שוב ושוב את השיחה לכיוןן של "איך פת"ח סוריה מתארגן לזכות השיבה…" המרואיין האומלל בסוף הרים ידיים, וענה באריכות איך מארגנים זכות שיבה לפליטים, שכבר אינם.