עבור לתוכן העמוד
Menu

וועידת פריס תוכננה כחוליה אחת בשרשרת

את וועידת פריס בעניין הפלסטיני יש להבין לא לעצמה, אלא על רקע המהלכים שהאירופים והפלסטינים תכננו יחד עם שר החוץ היוצא, ג'ון קרי, לימים של נשיאותה של הילארי קלינטון, מתוך הערכה כי תגבר על יריבה דונאלד טראמפ. הועידה הייתה אמורה להיות רק חוליה אחת בשרשרת שהחלה עם הסרת הווטו האמריקני במועצת הביטחון, הקמת מסגרת לחצים […]

את וועידת פריס בעניין הפלסטיני יש להבין לא לעצמה, אלא על רקע המהלכים שהאירופים והפלסטינים תכננו יחד עם שר החוץ היוצא, ג'ון קרי, לימים של נשיאותה של הילארי קלינטון, מתוך הערכה כי תגבר על יריבה דונאלד טראמפ.

הועידה הייתה אמורה להיות רק חוליה אחת בשרשרת שהחלה עם הסרת הווטו האמריקני במועצת הביטחון, הקמת מסגרת לחצים בינלאומית, חזרה למועצת הביטחון בלי הגנת הווטו האמריקני, השוואת ההתנחלויות לטרור דאעש, כינוס הטריבונל לפשעי מלחמה בהאג, והסלמת האינתיפאדה הפעם בחסות האו"ם, כמאבק לשחרור לאומי, והעצמת ה BDS. אירגון האום, UNDP, כבר כינס ברבת עמון וועידה לדון על ניהול אינתיפאדה במזרח ירושלים ובשטחי C. הם לא קראו לזה אינתיפאדה, אלא "קשיחות – resilience," אבל זה אותו הדבר.

גם המהלכים באונסקו קשורים בזה, וישראל נחלצה מצונמי אירופי-פלסטיני, אשר את תוצאותיו האפשריות קשה היה לחזות- אבל כל זה מאחורנו.