עבור לתוכן העמוד
Menu

הרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגוע בירושלים

הרשות לא גינתה את הפיגוע השבוע, כאשר החלטת מועצת הביטחון מעניקה משנה תוקף לתפיסה הפלסטינית את ה"מוקוואמה", קרי, ההתנגדות והמאבק האלים נגד "הכיבוש הישראלי".

הרשות הפלסטינית נמנעה מלפרסם הודעת גינוי כלשהי על הפיגוע שביצע ביום ראשון, (8.1.17) פאדי אחמד חמדאן אל-קנבר, תושב מזרח ירושלים בן 28, שדרס למוות 4 חיילי צה"ל ופצע 15. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", שדיווחה בקצרה על האירוע, כינתה את קנבר "שהיד" והעיתונות הפלסטינית הסתפקה בדיווחים אינפורמטיביים. הפרשן הפוליטי, אשרף אל-עג'רמי, שכיהן בעבר בתפקיד שר האסירים בממשלת הרשות הפלסטינית, אמר בראיון עיתונאי לערוץ אל-ר'ד (המחר), כי פעולות הדריסה והדקירה ב"ירושלים הכבושה" הינן תוצאה ישירה של המצב הקשה של התושבים הפלסטיניים בעיר בגלל המדיניות הישראלית.

עג'רמי ציין, כי בחירת החיילים כיעד לתקיפה משדרת מסר תקיף ל"כל הישראלים", ולפיו ניתן בקלות לפגוע באזרחים לאור ההצלחה בפגיעה בחיילים חמושים שהם יעד קשה יותר, וכי אין בישראל איש היכול להיות חסין מפני תקיפה.

החלטת מועצת הביטחון 2334 שהתקבלה ב-23 בדצמבר 2016 הגדירה את כל השטחים שכבשה ישראל ב-1967, ובכללם מזרח ירושלים, כשטחים פלסטיניים כבושים, וקראה ל"נקיטה מידיית בצעדים למניעה של כל מעשי אלימות נגד אזרחים".

החלטת מועבי"ט מעניקה משנה תוקף לתפיסה הפלסטינית את ה"מוקוואמה", קרי ההתנגדות והמאבק נגד "הכיבוש הישראלי". לשיטתה, החוק הבינלאומי והחלטות האו"ם מעניקים לגיטימציה למאבק, כולל חמוש, נגד "הכיבוש הישראלי" והריגת חיילים, גם אם הם משמשים בתפקידי שיטור או רק מבקרים ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", היא "פעולת התנגדות" חוקית ולא פעולת טרור.