עבור לתוכן העמוד
Menu

ההשפעה של דאעש על המחבל בארמון הנציב

ההשראה וההשפעה שמיוחסת לדאעש על המפגע מג'בל מוכבר מצריכה הסבר. עקרונית, המדינה האיסלאמית, לפחות בשלב הזה, אינה מייחדת תשומת לב לישראל, והמאבק הפלסטיני לא מעניין אותה. אדרבה, היא הבהירה לפלסטינים יותר מפעם אחת כי איננה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית כי היא רוצה לחסל את כל מדינות ערב כדי להקים על חורבותיהם את החליפות האיסלאמית. היא […]

ההשראה וההשפעה שמיוחסת לדאעש על המפגע מג'בל מוכבר מצריכה הסבר. עקרונית, המדינה האיסלאמית, לפחות בשלב הזה, אינה מייחדת תשומת לב לישראל, והמאבק הפלסטיני לא מעניין אותה. אדרבה, היא הבהירה לפלסטינים יותר מפעם אחת כי איננה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית כי היא רוצה לחסל את כל מדינות ערב כדי להקים על חורבותיהם את החליפות האיסלאמית. היא אפילו איננה שותפה למאבק "אל-אקסא בסכנה", ובכרוזים שהפיצה בעבר בירושלים היא הסיתה נגד הנוצרים ולא הזכירה במילה את מסגד אל-אקסא. בכל הפרסומים שלה עד היום, לא יחדה שום פרסום, לא למאבקם של הפלסטינים, לא לישראל ואפילו לו לירושלים.

אז מדוע בכל זאת נעשה אתמול הפיגוע בהשראתה אתמול? מכיוון שיש תופעה בדאעש, בה בני לאומים שונים המצטרפים אליה מושכים אותה לפעילות טרור נגד ארצות מוצאם- הצרפתים לצרפת, הבלגים לבלגיה, הצ'צנים לרוסיה וכו' כך גם הפלסטינים המצטרפים לדאעש מושכים את האירגון לכיוון הבעיה הפלסטינית ולישראל. כך למשל, בגזרת הגולן, המובלעת של דאעש בדרום הגולן הסורי, לא פעלה נגד ישראל, עד שהגיע מפקד גזרה חדש, ירדני ממוצא פלסטיני, ואז כיוון את הנשק נגד צה"ל בגולן, ובעקבות התגובה הנחרצת של ישראל- השתתק, קרוב לוודאי בהוראה של מפקדת דאעש ברקה, שאין לה עניין להסתבך בשלב הזה עם ישראל.

יש לשים לב שעד כה לא יצאה שום הודעה מטעם דאעש על נטילת אחריות על הפיגוע אתמול.

 

אבל לא רק ישראל צריכה להיות מודאגת מן המעורבות הפלסטינית בדאעש, אלא גם הרשות הפלסטינית, שגם אליה המתגייסים הפלסטינים יכולים למשוך את האש.