עבור לתוכן העמוד
Menu

ברשות לא מחכים: פועלים ללחץ דיפלומטי נוסף על ישראל

ברשות הפלסטינית קיבלו בתחושת רווחה את הידיעות שפורסמו בישראל וברשות הפלסטינית, כי הנשיא טראמפ לא ממהר להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. אבל במקום להתייחס לזה כמחווה – אם באמת הידיעה נכונה – שנועדה להקל במתח הפוליטי בין ישראל לרשות הפלסטינית, ההפך הוא הנכון. במזרח התיכון מחוות לא עובדות. מתברר כי הרשות הפלסטינית החליטה לייחד את […]

ברשות הפלסטינית קיבלו בתחושת רווחה את הידיעות שפורסמו בישראל וברשות הפלסטינית, כי הנשיא טראמפ לא ממהר להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. אבל במקום להתייחס לזה כמחווה – אם באמת הידיעה נכונה – שנועדה להקל במתח הפוליטי בין ישראל לרשות הפלסטינית, ההפך הוא הנכון.

במזרח התיכון מחוות לא עובדות. מתברר כי הרשות הפלסטינית החליטה לייחד את הזמן שהתפנה לה במאבק נגד העברת השגרירות, כדי להסלים את המאבק נגד ההתנחלויות, ושגרירה באו"ם, ריאד מנסור, הודיע כי כבר עתה יפעל להעביר את החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות לסעיף 7 – המחייב סנקציות נגד המפרים את הוראות מועצת הביטחון.

ראש הרשות אבו מאזן עומד בפתחו של מסע בינלאומי כדי לקדם את ההחלטה הזאת, ושיא הסבב יהיה בפריס, בעוד שבועיים בפגישה עם הנשיא הולנד. את הזמן שהתפנה לו לצורך המאבק בהעברת השגרירות הוא ייחד לצורך הדגשת הברית הפלסטינית-אירופית, מול הברית האמריקנית-ישראלית.

ועוד בעניין הזה – הדיפלומט האמריקני המנוסה, דניס רוס, הציע להתייעץ עם מנהיגי ערב, לפני קבלת החלטה על העברת השגרירות. ובכן, ממש ממש ממש לא. ברגע שאתה שואל אותם הם מחוייבים לומר לא, אבל אם לא תשאל אותם — זה יקל עליהם לקבל את המעבר, כי יוכלו לומר: "לא שאלו אותנו". האמת, העובדה שעד כה אף אחד ממנהיגי ערב לא אמר מילה, להוציא המלך עבדאללה, מראה שאולי עדיף להשאיר את זה כך.