עבור לתוכן העמוד
Menu

עבאס מנקה את ישראל מאחריות למות ערפאת

השקרים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נחשפים חדשות לבקרים כדברי האמרה "לשקר אין רגליים". אחרי שבמשך שנים האשימו מחמוד עבאס ובכירי הרש"פ את ישראל בהרעלתו למוות של יאסר ערפאת, למרות שכל ועדות החקירה שהוקמו בחו"ל לא מצאו שום הוכחה לכך, הדליפה לשכתו של מחמוד עבאס מסמך לערוץ 10 שבו נטען כי ועדת החקירה הפלסטינית הגיעה […]

השקרים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נחשפים חדשות לבקרים כדברי האמרה "לשקר אין רגליים".

אחרי שבמשך שנים האשימו מחמוד עבאס ובכירי הרש"פ את ישראל בהרעלתו למוות של יאסר ערפאת, למרות שכל ועדות החקירה שהוקמו בחו"ל לא מצאו שום הוכחה לכך, הדליפה לשכתו של מחמוד עבאס מסמך לערוץ 10 שבו נטען כי ועדת החקירה הפלסטינית הגיעה למסקנה כי האחראי למותו של יאסר ערפאת הינו מחמד דחלאן אשר הכניס תרופות מורעלות באמצעות משלחת זרה שביקרה את יאסר ערפאת במיטת חוליו בבית החולים בפאריז.

עפ"י המסמך, מלוויו של יאסר ערפאת שנחקרו הודו כי קיבלו הוראות ממחמד דחלאן לאפשר את הכנסת התרופות לערפאת החולה.

אחרי פרסום המסמך בערוץ 10 לא הכחישה לשכתו של מחמוד עבאס את קיומו של המסמך.

אם אכן זו המסקנה הסופית של ועדת החקירה הפלסטינית שחקרה את נסיבות מותו של יאסר ערפאת, הרי שעל הרש"פ להגיש התנצלות רשמית לממשלת ישראל על כך שבמשך 12 שנים מאז מותו של ערפאת האשימו בכירי הרש"פ את ישראל באחריות למותו של ערפאת.

אולם, ההדלפה של המסמך לערוץ 10 מעוררת כמה שאלות ותמיהות, אם אכן סיימה וועדת החקירה הפלסטינית את עבודתה מדוע לא נמסרה הודעה רשמית בנושא או נערכה מסיבת עיתונאים רשמית בנושא לאומי כה חשוב לפלסטינים כדי להודיע על מסקנות החקירה?

זאת ועוד, נושא החקירה על נסיבות מותו של ערפאת הופיע בסדר היום של ועידת פת"ח עם כינוסה אך אחרי זמן קצר הוסר ממנו למרות מחאותיו של הגנרל תוופיק טיראווי, ראש צוות החקירה שהתכונן למסור דיווח לועדה.

כמה ימים לפני כינוס הועידה אמר הגנרל תוופיק טיראווי כי החקירה בנושא כלל לא הסתיימה ואילו ד"ר נאצר אלקידווה, בן אחותו של יאסר ערפאת וחבר הועדה המרכזית של פת"ח, הודיע כי הדיווח שיימסר לצירי הועידה יעסוק במחדלים הביטחוניים שאיפשרו את הפגיעה ביאסר ערפאת.

עפ"י מקורות בפת"ח, מחמוד עבאס ניסה לעשות תרגיל מתוחכם כדי להכפיש את יריבו הפוליטי המר מחמד דחלאן ולהטיל עליו את האחריות על מותו של ערפאת כפי שעשה כבר ב2011 בישיבה של הוועדה המרכזית של פת"ח.

לכן, יצאה מלשכתו ההדלפה לערוץ 10, הבעיה של מחמוד עבאס היא שאף אחד בשטחים לא מאמין להאשמות החדשות–ישנות האלה כלפי מחמד דחלאן.

מבחינה עובדתית, מחמד דחלאן היה בין האישים הפלסטינים שיצאו מרמאללה לירדן אחרי שערפאת הוטס מהמוקאטעה לפאריז.

לאחר שהוא הגיע לפאריז לא התאפשר לו כלל לבקר את ערפאת בבית החולים, מי שדווקא היה קרוב למיטת חוליו של יאסר ערפאת היה מחמוד עבאס עצמו.

מעולם לא נמסר כל אישור מבית החולים בפאריז כי יאסר ערפאת קיבל תרופות שלא על ידי רופאי בית החולים, ערפאת פונה לבית החולים בגלל מצבו הקשה ובמשך כל השנים שחלפו טענו הפלסטינים כי הוא בכלל "הורעל" בעודו במוקאטעה ברמאללה.

עכשיו מושמעת לפתע גירסא חדשה כי ההרעלה בוצעה בבית החולים בפאריז בזמן שערפאת מטופל על ידי רופאים צרפתים.

עד כה היה ידוע כי ועדת החקירה הפלסטינית בדקה שתי אפשרויות ל "הרעלתו" של יאסר ערפאת, האחת כי הוא הורעל בידי אחד ממאבטחיו, המאבטח נעצר לחקירה אך שוחרר בהוראתו של מחמוד עבאס.

האפשרות השנייה הייתה שהוא הורעל על ידי רופא שיניים פלסטיני שהיה לו קשר לישראל, הרופא נחקר ובהמשך אף יצא לחו"ל ולאחר כמה שנים נפטר.

אם אכן ערפאת הורעל למוות כפי שטוענים הפלסטינים צריך לשאול מי היה המרוויח העיקרי ממותו.

התשובה לשאלה הזו היא ברורה, מחמוד עבאס היה המרוויח העיקרי, במשך שנים הוא היה יריבו של יאסר ערפאת בהנהגת פת"ח ובמשך כל תקופת המצור על יאסר ערפאת ברמאללה הוא נמנע מלבקר את ערפאת כדי שלא להרגיז את ישראל וארצות הברית.

רק בערב שלפני הטסתו של יאסר ערפאת לטיפול בפאריז, הגיע מחמוד עבאס לבקרו במוקאטעה כשהוא מלווה על ידי אחמד קריע (אבו עלאא').

היחס של מחמוד עבאס ליאסר ערפאת היה שלילי ביותר, יחיא מוסא אלעבאדסה, אחד מבכירי חמאס, כתב בדף הפייסבוק שלו בשבוע שעבר כי בעת הלוויתו של יאסר ערפאת אמר מחמוד עבאס למנהיג חמאס ח'אלד משעל את המילים "תודה לאל, טוב שהתפטרנו ממנו".

גם במהלך כינוס ועידת פת"ח בשבוע שעבר עשה מחמוד עבאס הכל כדי למחוק את המורשת של יאסר ערפאת בתנועת פת"ח.

באולם הועידה לא נתלתה שום תמונה של יאסר ערפאת וכשהתחילו כמה עשרות מהצירים לשאוג את סיסמתו של ערפאת "צועדים במיליונים של שהידים לירושלים", היסו אותם מקורביו של מחמוד עבאס וביקשו מהם להירגע.

מחמוד עבאס הזמין את שני בניו, יאסר וטארק לועידה אך נמנע מלהזמין אליה את סוהא ערפאת, רעייתו של יו"ר הרש"פ הקודם ואת בתה זהווה,כאמור הדיון בנושא החקירה בנסיבות מותו של ערפאת הוסר מסדר היום של הועידה.

הרש"פ השתמשה במשך שנים בנושא חקירת נסיבות מותו של יאסר ערפאת כדי לבנות את המיתוס שערפאת היה גיבור פלסטיני שחוסל בידי ישראל ולכן הוכרז כ"שהיד".

בניית המיתוס הזה שירתה את הרש"פ כדי לנגח את ישראל.

אולם נראה כי לקראת פרישתו הקרובה מהחיים הפוליטיים החליט יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לשנות כיוון, הוא מנסה לפגוע במורשתו של יאסר ערפאת ולפאר את מורשתו שלו כמי שהביא לקבלתה של "פלסטין" כמדינה לא חברה באו"ם ובמקביל לטעון כי מחמד דחלאן הוא האחראי למותו, בכך הוא מנקה את ישראל מכל אחריות למותו של יאסר ערפאת.