עבור לתוכן העמוד
Menu

האו"ם מעודד בעקיפין אינתיפאדה נוספת

לפני כשבועיים התקיים ברבת עמון כנס של סוכנות האו"ם לפיתוח –  UNDPויש לתת עליה את הדעת. כותרתה היתה:From Sumud to Transformative Resilience, כלומר בתרגום חופשי- מהחזקת מעמד לקשיחות מחוללת שינוי, או בקיצור: אינתיפאדה.  http://www.ps.undp.org/content/papp/en/home/ourwork/resilience-conference-2016/ מעיון בתוכנית הכנס מתברר כי סוכנות האו"ם הזו בעצם רומזת לפלסטינים כי מתכונת הסיוע הנוכחית, שבה הם לא עושים דבר אלא רק מקבלים […]

לפני כשבועיים התקיים ברבת עמון כנס של סוכנות האו"ם לפיתוח –  UNDPויש לתת עליה את הדעת. כותרתה היתה:From Sumud to Transformative Resilience, כלומר בתרגום חופשי- מהחזקת מעמד לקשיחות מחוללת שינוי, או בקיצור: אינתיפאדה.  http://www.ps.undp.org/content/papp/en/home/ourwork/resilience-conference-2016/

מעיון בתוכנית הכנס מתברר כי סוכנות האו"ם הזו בעצם רומזת לפלסטינים כי מתכונת הסיוע הנוכחית, שבה הם לא עושים דבר אלא רק מקבלים – סומוד – עומדת להסתיים, ובעתיד אם הם רוצים לקבל סיוע עליהם לעשות משהו תמורתו. המשהו הזה הוא לעשות בפועל דברים בשטח- לפעול בשטחי C, במזרח ירושלים וכו'. במילים אחרות – להיות רציניים בהפעלת "האינתיפאדה העממית" נוסח פתח.

לא ידוע אם יש עוד מקום בעולם שבו האו"ם פועל במתכונת שבה מקבלי הסיוע עלולים להבין כי עליהם לפעול במסגרת של "קשיחות מחוללת שינוי" על מנת לקבל סיוע.

למעשה, כנס זה היה רק חלק מהיערכות רחבה יותר לקראת הסלמה בשטחי הגדה מתוך ציפייה פלסטינית לניצחונה של הילארי קלינטון בבחירות. אין פירוש הדבר שקלינטון היתה מודעת לכך, או תואם עמה דבר בעניין זה, אלא רק שהפלסטינים תכננו מערכה בנוסח זה.

בנוסף למינוף המתקפה הדיפלומטית גם תוכננו פעולות בשטח בנוסח "אינתיפאדה עממית." כך למשל לפני כחודש התכנסו בפריס נציגי האירגונים הבלתי ממשלתיים של רמאללה העוסקים בהפגנות מול הגדר בבלעין ונעלין, ודנו על הסלמת ההפגנות אחרי הבחירות בארצות הברית. כמובן שניצחונו של דונאלד טראמפ הוריד את כל ההיערכות הזאת לטמיון.