עבור לתוכן העמוד
Menu

קנדה: ארגוני הטרור האסלאמיים אינם מייצגים את האסלאם

שר החוץ הקנדי סבור כי האסלאם השיעי, המיוצג ע"י איראן וחיזבאללה, מעוות את האסלאם וכך גם ארגוני הטרור הסוניים, ובהם חמאס, הזוכים לתמיכה נרחבת בעולם האסלאמי, ובכלל זה של הארגונים המייצגים את כל המדינות הערביות והאסלאמיות. קנדה קיימה (13.11.16) דיון בסוגית המשבר בסוריה בו השתתפו נציגים מ-15 מדינות, נציגים האופוזיציה הסורית, האו"ם, החברה האזרחית בסוריה ואנשי אקדמיה. שר החוץ של קנדה, סטפן דיון, שלל בנאומו בפני הפורום את […]

שר החוץ הקנדי סבור כי האסלאם השיעיהמיוצג ע"י איראן וחיזבאללהמעוות את האסלאם וכך גם ארגוני הטרור הסונייםובהם חמאסהזוכים לתמיכה נרחבת בעולם האסלאמיובכלל זה של הארגונים המייצגים את כל המדינות הערביות והאסלאמיות.

קנדה קיימה (13.11.16) דיון בסוגית המשבר בסוריה בו השתתפו נציגים מ-15 מדינות, נציגים האופוזיציה הסורית, האו"ם, החברה האזרחית בסוריה ואנשי אקדמיה.

שר החוץ של קנדה, סטפן דיון, שלל בנאומו בפני הפורום את הקשר בין האסלאם לטרור. להלן תרגום קטע מדבריו:

"דאעש, אל-קאעידה, אל-נוסרה, חיזבאללה ושאר ארגוני הטרור הם תנועות המקיימות גרסה מעוותת ורוויית דם של האסלאם אשר גורמת להרג של המונים בעיקר בקרב מוסלמים. הקיום שלהם תלוי בטכנולוגיה מודרנית, כמו למשל האינטרנט, והם עושים שימוש ברשתות חברתיות כדי לנצל מתחים בחברות ובכלכלות המודרניות שלנו באופן המשרת את האידיאולוגיה הדתית המעוותת שלהם… המשטר של אסד איבד מזמן את הלגיטימציה המוסרית שלו לשלטון, והוא נתמך ע"י רוסיה ואיראן. בפעולותיו של משטר זה בחאלב הוא מסתייע גם בחיזבאללה ובמיליציות אפגניות שיעיות".

שר החוץ דיון ביטא קו זה גם בהתבטאויות קודמות במהלך השנה האחרונה. בנאום בפני נציגים של ארגוני החברה האזרחית בקנדה (6.6.16) אמר דיון "אידיאולוגיה אפוקליפטית צצה המבוססת על בסיס של עיוות בלתי מתקבל על הדעת של הקוראן, והגוזרת למוות כל המסרב להתמסר לה. הקורבנות הראשונים של אידיאולוגיה זו הם המוסלמים".

בהודעה רשמית המגנה את פיגועי הטרור בבגדאד (6.5.16) אמר שר החוץ דיון: "פעם נוספת, מה שמכונה המדינה האסלאמית בעיראק ובלבנט (דאעש) מפגינה זלזול מוחלט בחיים אדם, ואילו האסלאם הוא דת של שלום אשר מאמץ כבוד ושמירה על חיי אדם".

רשימת ארגוני הטרור המוכרים ע"י קנדה כוללת ארגוני טרור אסלאמיים רבים ברחבי העולם, ובהם טאליבן, חמאס והג'יהאד האסלאמי. השר לביטחון הציבור, ראלף גודייל, הזכיר ברשימת הטרור גם את איראן.

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי והליגה הערבית, שני הארגונים הבולטים המייצגים את רוב המוסלמים בעולם(57 מדינות ו-22 מדינות בהתאמה) תומכים בגלוי במאבק בכל האמצעים נגד מכל החזיתות. שני הארגונים הצהירו, כי פעולות כאלה (המבוצעות ע"י ארגוני טרור ערביים, אסלאמיים ולבנוניים) אינם בגדר טרור אלא"התנגדות לגיטימית". נביל אל-ערבי, מזכ"ל הליגה הערבית, הדגיש כי גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית/ טרור של חמאס, אינו ארגון טרור.

הפרלמנט הקנדי אישר (26.10.16) פה אחד הצהרה הקובעתכי "אנשים קיצונים אינם מייצגיםאת דת האסלאםו"המגנה את כל צורות האיסלאמופוביה".

מדבריו של שר החוץ סטפן דיוןהמייצגים נאמנה את מדיניות ממשלת קנדה הליברלית בהנהגת ג'סטין טרודו,עולה השאלה מי בעולם המוסלמי מייצג את האסלאם האמיתי?

לשיטתו של שר החוץ דיון האסלאם השיעיהמיוצג ע"י איראן וחיזבאללהמעוות את האסלאם וכך גם ארגוני הטרור הסונייםובהם חמאסהזוכים לתמיכה נרחבת בעולם האסלאמיובכלל זה ע"י הארגונים המייצגים את כל המדינות הערביות והאסלאמיות.