עבור לתוכן העמוד
Menu

מצוקת אנשי מנגנון הביטחון הפלסטיני

אתמול היה עוד פיגוע ירי של איש בטחון פלסטיני על מחסום של צה"ל. הפיגועים הקודמים היו על מחסום חיזמה ליד ירושלים, ועל אותו מחסום שהותקף אתמול – מחסום ה – DCO, שהוא צינור החיים של המוקאטעה. המחסום הזה מבודד מרמאללה ומשמש את בכירי הרשות הפלסטינית ואת הדיפלומטים הזרים, שכן כל המחסומים האחרים כמו קלנדיה או ביתוניה, […]

אתמול היה עוד פיגוע ירי של איש בטחון פלסטיני על מחסום של צה"ל. הפיגועים הקודמים היו על מחסום חיזמה ליד ירושלים, ועל אותו מחסום שהותקף אתמול – מחסום ה – DCO, שהוא צינור החיים של המוקאטעה. המחסום הזה מבודד מרמאללה ומשמש את בכירי הרשות הפלסטינית ואת הדיפלומטים הזרים, שכן כל המחסומים האחרים כמו קלנדיה או ביתוניה, צפופים ובכירי הרשות והדיפלומטים לא יכולים לעבור בהם.

פירוש הדבר כי סגירת מחסום DCO ינתק את המוקאטעה מן העולם החיצוני, וזאת כוונת המפגעים לפגע במחסום הזה דווקא.

הרשות הפלסטינית מעודדת הסתה נגד שיתוף הפעולה עם ישראל ובד בבד אומרת כי היא מעוניינת בהמשכו… אבל אי אפשר להחזיק את המקל משני קצותיו.

אנשי מנגנון הביטחון הפלסטיני מוצגים מטעם הרשות הפלסטינית ופתח כבוגדים, ואך טבעי שלובשי מדים שאינם גאים במדיהם יחזירו את כבודם בפיגועים.

מצוקת לובשי המדים מחריפה באחרונה בגלל ההתנגשויות הבלתי נפסקות בינם לבין תנזים פתח בשומרון. הם גוייסו להגן על המולדת, ולא לירות על אחיהם לדרך, אנשי תנזים פתח.

מושל שכם, שהיא מוקד ההתנגשויות בין כוחות הביטחון הפלסטיניים לבין התנזים של פתח נאלץ אתמול להוציא את כוחותיו ממחנה בלאטה ופרסם הודעה מיוחדת ובה שיבח את ההיסטריה הגאה של המחנה באינתיפאדות נגד ישראל… הוא לא היה עושה זאת אילמלא חש במרירות הגואה בקרב אנשיו לנוכח ההתנגשות עם פתח בכל השומרון, ואין זה מקרה שהמפגע מאתמול הוא מהעיירה הבעייתית קבאטיה שליד ג'נין.