עבור לתוכן העמוד
Menu

יו"ר הרש"פ משלב את בניו בהנהגת פת"ח

בקרב פעילים של תנועת פת"ח יש זעם רב עקב כוונתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לשלב את שני בניו יאסר וטארק בהנהגת תנועת פת"ח במסגרת הועידה השביעית של התנועה שאמורה להתכנס ברמאללה ב-29 בחודש. שמותיהם של השניים הוכללו כבר ברשימת הצירים שהוזמנו להשתתף בועידת התנועה. הזעם של פעילי התנועה גובר בעקבות הרחקתם של פעילים רבים […]

בקרב פעילים של תנועת פת"ח יש זעם רב עקב כוונתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לשלב את שני בניו יאסר וטארק בהנהגת תנועת פת"ח במסגרת הועידה השביעית של התנועה שאמורה להתכנס ברמאללה ב-29 בחודש.

שמותיהם של השניים הוכללו כבר ברשימת הצירים שהוזמנו להשתתף בועידת התנועה.

הזעם של פעילי התנועה גובר בעקבות הרחקתם של פעילים רבים מהשתתפות בועידה בטענה כי הם תומכים במחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של יו"ר הרש"פ והפסקת תשלום משכורותיהם.

בין הפעילים שנאסרה השתתפותם בועידה חברים מטעם תנועת פת"ח במועצה המחוקקת ומאות פעילים שרבים מהם הינם אסירים ביטחוניים שריצו עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל.

הועדה המכינה את הועידה השביעית קבעה כי מספר צירי הועידה מהגדה, הרצועה והפזורה הפלסטינית יעמוד על 1456 חברים, בימים האחרונים אישרה הועדה המרכזית של פת"ח את הוספתם של 156 צירים נוספים בניסיון להרגיע את השטח ואת ההתמרמרות בקרב פעילי התנועה.

מחמוד עבאס מודאג כי למרות הרחקתם של תומכי דחלאן מהועידה הוא עלול להיתקל בקשיים בכינוס הועידה בגלל אי הגעת הצירים מרצועת עזה.

אתר האינטרנט  AMAD.PS דיווח ב- 10 בנובמבר כי  יו"ר הרש"פ שיגר לפני כמה ימים את ג'בריל רג'וב, חבר הועדה המרכזית של פת"ח, לפגישה חשאית עם הנהגת חמאס בקטאר.

הפגישה נועדה להבטיח כי מנגנוני הביטחון של חמאס יאפשרו את יציאתם של צירי הועידה מרצועת עזה לרמאללה לאחר שישראל אישרה כבר את יציאתם ומעברם בשטחה.

הנהגת חמאס ביקשה מצדה כי יו"ר הרש"פ לא יעשה שום הכנות מיוחדות לכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית (מל"פ) מבלי להגיע עמה להסכמות בכל הקשור לאפשרות הקמת ממשלת אחדות לאומית.

עפ"י מקורות בתנועת פת"ח, מחמוד עבאס ביטל ביקור שהיה מתוכנן בג'נין ב-24 בנובמבר כדי לחנוך אנדרטה לזכרו של יאסר ערפאת.

הביטול נעשה מחשש לחייו של יו"ר הרש"פ לאחר שצוות שומרי הראש שלו עשה סיור מכין במקום כדי לבדוק את סידורי הביטחון.

מקום האירוע שוכן סמוך למחנה הפליטים בעיר שבו יש גרעין קשה של חמושים מתומכיו של מחמד דחלאן.

בימים האחרונים אף תוגברה האבטחה סביב המוקאטעה ברמאללה בצורה חסרת תקדים לקראת כינוס ועידת פת"ח.

אתר האינטרנט  KARAMAPRESS .COM דיווח ב-21 בנובמבר מפי מקורות בפת"ח וברש"פ כי מחמוד עבאס סיכם עם תומכיו בתנועה לשלב את בנו טארק במזכירות הועדה המרכזית ואת בנו השני יאסר כחבר בועדה המרכזית של התנועה.

עפ"י הדיווח הוא הנחה את מקורבו אחמד עסאף האחראי על הרדיו והטלוויזיה הרשמיים להבליט את בנו טארק ולשדר את תמונותיו בטלוויזיה כשהוא יושב בראש ישיבה של פעילי פת"ח.

לשני בניו של מחמוד עבאס אין שום רקע של פעילות בתנועת פת"ח, מדובר בשני אנשי עסקים שיש להם עסקים ענפים בשטחים ובמדינות ערב ובסיס הפעילות העסקית שלהם הינו בקטאר, שניהם נושאים באזרחות קטארית.

עפ"י גורמים בפת"ח, השניים התעשרו בזכות הקשרים של אביהם ובשטחים מאשימים אותם במעשי שחיתות.

בתנועת פת"ח אומרים כי מחמוד עבאס מנסה לסדר לשניים מעין חסינות בתוך התנועה ע"י שילובם בתפקידי מפתח מחשש כי לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים יועמדו השניים לדין ויוחרם רכושם.

מינוי השניים לתפקידים בכירים אמור לאפשר להם להקים לעצמם בסיס תמיכה בתוך התנועה ולהצטייר בעיני הציבור כלוחמים למען הבעיה הפלסטינית.

הוא גם אמור לסלול למשפחת עבאס את הדרך  ל "מעבר בטוח" בתוקף היותם בכירים בפת"ח מרמאללה לקטאר לאחר שראש המשפחה מחמוד עבאס יפרוש מהזירה הפוליטית, עפ"י גורמים בפת"ח כל משפחת עבאס מתוכננת לעבור להתגורר בקטאר ויו"ר הרש"פ כבר סיכם את סידורי המעבר עם שליט קטאר.

בימים האחרונים עצרו מנגנוני הביטחון של הרש"פ עשרות פעילים של תנועת פת"ח ברחבי הגדה המזוהים עם מחמד דחלאן בטענה כי מדובר בצעד מנע שנועד להבטיח את כינוס הועידה השביעית ברמאללה ללא בעיות.