עבור לתוכן העמוד
Menu

הבלוף החדש של מחמוד עבאס

לרגל ציון יום השנה ה-12 למותו של יאסר ערפאת תחנוך הרש"פ ב-9 בנובמבר את פתיחת המוזיאון לזכרו של יאסר ערפאת בעיר רמאללה. בטקס ישתתף אחמד אבו אלריט, מזכיר הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עפ"י הזמנתו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס. אבו אלריט נפגש עם מחמוד עבאס בניו יורק בחודש ספטמבר האחרון בשולי דיוני העצרת […]

לרגל ציון יום השנה ה-12 למותו של יאסר ערפאת תחנוך הרש"פ ב-9 בנובמבר את פתיחת המוזיאון לזכרו של יאסר ערפאת בעיר רמאללה. בטקס ישתתף אחמד אבו אלריט, מזכיר הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עפ"י הזמנתו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס.

אבו אלריט נפגש עם מחמוד עבאס בניו יורק בחודש ספטמבר האחרון בשולי דיוני העצרת הכללית של האו"ם וקיבל ממנו את ההזמנה לבקר ברמאללה.

ביקורו של מזכ"ל הליגה הערבית אמור לסמל את מחוייבותן של חברות הליגה הערבית לבעיה הפלסטינית וזאת למרות המתיחות ביו מחמוד עבאס ל"רביעייה הערבית"(מצרים, ירדן, סעודיה ומאע"מ) לאחר שהוא דחה את בקשתן להתפייס עם מחמד דחלאן.

מצוקתו של יו"ר הרש"פ הינו גדולה, מלבד המתיחות בינו לבין מדינות ערב הוא נכשל בניסיונו להגיע לפיוס עם תנועת חמאס ואילו מחמד דחלאן הצליח ליצור תסיסה גדולה נגדו בתנועת פת"ח ובמחנות הפליטים בגדה.

בצר לו החליט מחמוד עבאס לשלוף שפן חדש מהכובע כדי לנסות ולהרוויח אהדה ברחוב הפלסטיני.

דובר תנועת פת"ח אוסאמה אלקוואסמה טען ב-8 בנובמבר כי קיימת מזימה ישראלית לחסל פוליטית ופיזית את מחמוד עבאס.

"פת"ח רואה בחומרה את הניסיונות לשחזר את מה שקרה עם ערפאת והשימוש באותם ניסיונות חיסול" אמר קוואסמה.

גם אחמד מג'דלאני, חבר הועד הפועל של אש"פ, חזר על השקר הזה ואמר כי "ישראל מנסה להשחיר את שמו של מחמוד עבאס כהכנה לחיסולו הפיזי".

הפלסטינים טוענים כי יאסר ערפאת הורעל בזמנו למוות בידי שליחיה של ישראל בעת שהיה נצור במוקאטעה ברמאללה.

מקורביו של מחמוד עבאס נאחזים בדברים שאמר שר הביטחון אביגדור ליברמן באחרונה לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" שבו קרא להחליף את מחמוד עבאס בהנהגה חדשה.

השקר החדש הזה משרת גם את מחמוד עבאס במלחמתו ביריבו הפוליטי מחמד דחלאן.

כידוע לדחלאן יש קשרים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן באמצעות ידידם המשותף המיליונר מרטין שלאף ומקורביו של יו"ר הרש"פ מנסים לרמוז כי מדובר בקונספירציה של ישראל ביחד עם מחמד דחלאן לחסל את מחמוד עבאס.

לפני חמש שנים נאם יו"ר הרש"פ בועדה המרכזית של תנועת פת"ח והאשים את מחמד דחלאן במעורבות בחיסולו של יאסר ערפאת, מחמד דחלאן מצדו השיב לו בראיון טלוויזיוני והעלה שאלות קשות שמהן השתמע כי מחמוד עבאס היה מעורב במותו של יאסר ערפאת כדי לרשת את מקומו.

ההנהגה הפלסטינית ממשיכה לשמר ולטפח את המיתוס השקרי כי ישראל היא זו שאחראית למותו של יאסר ערפאת מבלי להציג שום הוכחה לכך, הדבר משרת את צרכיה הפוליטיים.

מקורות בתנועת פת"ח אומרים כי שאלת מותו של יאסר ערפאת אמורה לעלות שוב בצורה בלתי רשמית בועידה השביעית של פת"ח האמורה להתכנס ברמאללה ב-29 בחודש.

נושא נוסף שאמור לעלות הוא השאלה מי אחראי לנפילת רצועת עזה לידי חמאס ב2007.

עפ"י מקורות בפת"ח הדבר נועד כדי לנגח את מחמד דחלאן, להטיל עליו את האחריות לנפילת רצועת עזה בידי חמאס ומעורבות במותו של ערפאת כדי להצדיק את גירוש תומכיו ממוסדות תנועת פת"ח.

מחמוד עבאס מנצל את יום השנה ה-12 למותו של יאסר ערפאת כדי לנסות ולחזק את מעמדו בקרב הציבור הפלסטיני בכך שהוא מציג את עצמו כקורבן הבא של ישראל בגלל התעקשותו על "הקוים האדומים" של הפלסטינים, בדיוק כמו יאסר ערפאת.

רבים מהפלסטינים בשטחים אינם קונים את הספין החדש של מחמוד עבאס, הפופולאריות שלו היא בשפל חסר תקדים ומצבו הרפואי הבעייתי איננו מוסיף לתדמיתו כמנהיג חזק.

קרב הירושה בעיצומו וגם תושבי השטחים יודעים כי הספירה לאחור החלה  וכי מחמוד עבאס יאלץ לרדת מהבמה הפוליטית בקרוב.

ההתנהלות של מחמוד עבאס והשקר החדש כי ישראל מתכננת לחסלו באופן פיזי נתפסים בשטחים כתכסיס שקוף שמטרתו להמשיך ולהיאחז בקרנות המזבח ובתפקיד יו"ר הרש"פ.