עבור לתוכן העמוד
Menu

מעמדו של אבו מאזן ממשיך להתערער

השתתפותו של אבו מאזן בלוויית הנשיא לשעבר שמעון פרס לא עוברת בציבור הפלסטיני ללא חשבון. איתרע המקרה וממש באותו עיתוי נהרג בשכם פעיל גדודי אל-אקסא ממחנה בלאטה והלווייתו הפכה להפגנה ענקית נגד הרשות הפלסטינית בה לראשונה הושמעו הקריאות: "העם רוצה שהראיס יילך". ההפגנות בבלאטה נמשכו שלושה ימים והתפשטו לשכם. חמושים רעולי פנים השתתפו בהפגנות, וכוחות […]

השתתפותו של אבו מאזן בלוויית הנשיא לשעבר שמעון פרס לא עוברת בציבור הפלסטיני ללא חשבון. איתרע המקרה וממש באותו עיתוי נהרג בשכם פעיל גדודי אל-אקסא ממחנה בלאטה והלווייתו הפכה להפגנה ענקית נגד הרשות הפלסטינית בה לראשונה הושמעו הקריאות: "העם רוצה שהראיס יילך". ההפגנות בבלאטה נמשכו שלושה ימים והתפשטו לשכם. חמושים רעולי פנים השתתפו בהפגנות, וכוחות הביטחון הפלסטיניים נמנעו מלהיכנס עמם לעימות ישיר. אחר כך כינסו אנשי גדודי אל-אקסא "מסיבת עיתונאים"- כלומר: הכתיבו הודעה, ובה גינו את השתתפותו של אבו מאזן בלוויה ודרשו ממנו להתפטר לאלתר.

אם כך, התופעה של עימות בין פתח' לביטחון הממלכתי הולכת ומתרחבת, ומה שלא פחות מדאיג הם ניצני אי שקט בשורות הביטחון הממלכתי עצמו כולל מקרה אחד של מעצר איש בטחון אשר מתח ביקורת על אבו מאזן בגלל השתתפותו בלוויה. בנוסף אבו מאזן החליף את צוות שומרי ראשו.

כל עוד עיקר ההפגנות התמקדו בשכם הרחוקה, יכל הביטחון הפלסטיני להבליג, אבל כאשר החזית העממית בעידוד "החברה האזרחית" של האירגונים הבלתי ממשלתיים אירגנו הפגנה גדולה ברמאללה עצמה- התערב הביטחון הפלסטיני בעוצמה גדולה ופיזר בכוח את ההפגנה.

ארגון פתח' הודיע כי יש להבדיל בינו לבין הרשות הפלסטינית, ואירגון הנוער של פתח' בביר זית, "השביבה", פרסם הודעת גינוי – ובעקותיה חברי האירגון נעצרו…

מכאן, שהבעיה של המוקטאעה היום היא לא רק שחמאס והחזית העממית יצאו בתוקף נגד ההלוויה, אלא שנוצרו בקיעים בתוך הממסד של הרשות הפלסטינית ועיקרם עימות בין פתח לבין הביטחון הרשמי, וסדקים בביטחון הרשמי עצמו.