עבור לתוכן העמוד
Menu

הפיגוע אתמול – לא המשך של "פיגועי היחידים"

פיגוע הטרור אתמול בירושלים איננו המשך של "פיגועי היחידים" בדריסה או בדקירת סכין נוסח פתח. מדובר בירי מנשק אוטומטי, עם הקלטת צוואה בנוסח אינתיפאדת הטרור שהפלסטינים קראו "אינתיפאדת אל-אקסא", ויש להתייחס אליו כאל מבשר גל טרור של חמאס מיהודה ושומרון, שינסה למקד שוב את כותרת האינתיפאדה ב"הצלת ירושלים". אולי במקרה המיוחד הזה הטרוריסט עשה את […]

פיגוע הטרור אתמול בירושלים איננו המשך של "פיגועי היחידים" בדריסה או בדקירת סכין נוסח פתח. מדובר בירי מנשק אוטומטי, עם הקלטת צוואה בנוסח אינתיפאדת הטרור שהפלסטינים קראו "אינתיפאדת אל-אקסא", ויש להתייחס אליו כאל מבשר גל טרור של חמאס מיהודה ושומרון, שינסה למקד שוב את כותרת האינתיפאדה ב"הצלת ירושלים".

אולי במקרה המיוחד הזה הטרוריסט עשה את הפיגוע לבד, על פי השראה שקיבל במסגדים של חמאס, אבל הנחת העבודה חייבת להיות שתנועת חמאס מתכננת פיגועים שייצאו מן הגדה לתוך ישראל ולירושלים.

הפגנות התמיכה במחבל בשכונות הקצה בירושלים ממחישות כי יש לחמאס כח אדם לגייס לגל פיגועים חדש.

מדוע שיעשה זאת? מכיוון שאת עזה הוא רוצה לשקם, ואת משטר אבו מאזן בגדה הוא רוצה למוטט, ומכאן שגל טרור נגד ישראל ישרת את שתי המטרות כאחת.

חאלד משעל צילצל למשפחות המחבל כדי לברך אותה, וסימן כי הוא מצטרף למאבק ירושת אבו מאזן. הנהגת עזה דחתה אותו, וסימנה לו כי מכיוון שמוצאו מהגדה – מאזור רמאללה – שם המקום שעליו להתמודד על ההנהגה.