עבור לתוכן העמוד
Menu

דורי גולד חוזר לעמוד בראש המרכז הירושלמי לציבור ומדינה

הנהלת המרכז הירושלמי שמחה להודיע על חזרתו של השגריר גולד לנשיאות המרכז. המרכז, שנוסד ב-1976, הוא מכון מחקר מוביל העוסק בביטחון ישראל, דיפלומטיה איזורית ומשפט בינלאומי.  השגריר גולד חוזר לנשיאות המרכז לאחר ששירת במשך 16 חודש כמנכ"ל משרד החוץ. קודם לכן כיהן כנשיא המרכז בשנים 2000-2015. הוא שימש כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 1997 ל-1999. […]
השגריר לשעבר דורי גולד
השגריר לשעבר דורי גולד

הנהלת המרכז הירושלמי שמחה להודיע על חזרתו של השגריר גולד לנשיאות המרכז. המרכז, שנוסד ב-1976, הוא מכון מחקר מוביל העוסק בביטחון ישראל, דיפלומטיה איזורית ומשפט בינלאומי.

 השגריר גולד חוזר לנשיאות המרכז לאחר ששירת במשך 16 חודש כמנכ"ל משרד החוץ. קודם לכן כיהן כנשיא המרכז בשנים 2000-2015. הוא שימש כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 1997 ל-1999.

 

image_8_1-1
השגריר גולד נפגש עם המשנה למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקין

 

בתקופת כהונתו במשרד החוץ עמד השגריר גולד בראש מהלך דיפלומטי פורץ דרך מול אפריקה, אסיה ומדינות איסלאמיות. הוא היה חלק מצוות שהרכיב ראש הממשלה להתמודדות עם נושא הגז במזרח התיכון. הצוות הדיפלומטי שהוביל גולד פעל רבות באפריקה לכינון מחדש של דיאלוג מדיני עם דרום אפריקה ולמפגשים עם בכירים החל מגינאה בחוף האטלנטי ועד צ'אד שבגבול הסודאני.

השגריר גולד נועד עם מנכ"ל משרד החוץ של דרום אפריקה
השגריר גולד נועד עם מנכ"ל משרד החוץ של דרום אפריקה

 

תגובתו של ראש הממשלה

עם עזיבתו את משרד החוץ, ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "דורי ליווה אותי במשך 25 שנה. אני משוכנע שהוא יקח על עצמו כל משימה בעתיד לכשיתבקש”

השגריר גולד נפגש עם בני נוער מחוץלביתו של נלסון מנדלה בדרום אפריקה
בתמונה: השגריר גולד נפגש עם בני נוער מחוץ לביתו של נלסון מנדלה בדרום אפריקה

 

 

 

 

 

 

 

 

לרגל חזרתו למרכז הירושלמי, אמר השגריר גולד, “אני שמח לחזור. כוונתי לשוב ולעבוד יחד עם הצוות המצוין של החוקרים ואנשי המקצוע במרכז.” גולד המשיך, “אנו בעיצומו של מאבק רעיוני ההולך ומתעצם לנגד עינינו. זכויותיה החוקיות של ישראל נמצאות תחת התקפה ואפילו זכויותיה ההיסטוריות מוטלות בספק ע”י גופים כמו אונסק”ו”.

השגריר גולד נפגש עם נשיא צ'אד
בתמונה: השגריר גולד בפגישה עם נשיא צ'אד

“בשנה הקרובה” אמר השגריר גולד, “ישראל תציין מאה שנה להצהרת בלפור וחמישים שנה לאיחוד ירושלים. המרכז הירושלמי יהיה בחוד החנית של המאבק לביסוס האמיתות ההיסטוריות של מאורעות אלו”