עבור לתוכן העמוד
Menu

הקשר בין כרבלא לירושלים

המוסלמים חוגגים בימים אלה את חג הקורבן, אבל בשולי החג מתחוללת התפתחות לגמרי לא שולית- איראן מפנה את עולי הרגל השיעים ממכה לכרבלא שבעיראק הקדושה לשיעים בפסק הלכה של המדריך העליון, חמנאי עצמו. אנשי דת סעודים מוציאים פסקי הלכה מטעמם ובהם קובעים כי השיעה איננה חלק מן האיסלאם, אלא המשכה של דת זרתוסרה של פרס […]

המוסלמים חוגגים בימים אלה את חג הקורבן, אבל בשולי החג מתחוללת התפתחות לגמרי לא שולית- איראן מפנה את עולי הרגל השיעים ממכה לכרבלא שבעיראק הקדושה לשיעים בפסק הלכה של המדריך העליון, חמנאי עצמו. אנשי דת סעודים מוציאים פסקי הלכה מטעמם ובהם קובעים כי השיעה איננה חלק מן האיסלאם, אלא המשכה של דת זרתוסרה של פרס מלפני האיסלאם. המורדים הסונים בסוריה מכתירים את המתקפה החדשה בדרום סוריה כ"קרב קאדיסיה", כלומר: הקרב שבו האיסלאם הצעיר הכה את צבא האימפריה הפרסית.

כל זה מוליך למסקנה המדהימה שהאיסלאם מתפלג גם מבחינה דתית, והשיעה מתנתקת ממכה ומתרכזת בכרבלא, שאוגרת בתוכה את הטראומה השיעית של טבח משפחת הנביא בידי האומיים.

"קרב קאדיסיה"
"קרב קאדיסיה"

יש לזה גם השפעה על ירושלים. מכה הווהאבית מאתרת את מקומות הפולחן שעלולים להעמיד תחרות למכה, וירושלים בראשם. זאת הסיבה שסעודיה לא מאפשרת לכל הבטחות הסיוע הערביות לירושלים לבוא לידי מימוש.