עבור לתוכן העמוד
Menu

הפלסטינים דבקים ביוזמה הצרפתית

בעת האחרונה מתפרסמות ידיעות רבות על כל מיני יוזמות שלום: היוזמה הצרפתית, יוזמת הנשיא סיסי, והיוזמה של פוטין להפגיש במוסקבה את ראש ממשלת ישראל יחד עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. מבחינת הפלסטינים יש רק יוזמה אחת שיש עניין לקדם- היוזמה הצרפתית. הם רואים בכל היוזמות האחרות הסחת דעת. על פי מקורות ברמאללה, אבו מאזן […]

בעת האחרונה מתפרסמות ידיעות רבות על כל מיני יוזמות שלום: היוזמה הצרפתית, יוזמת הנשיא סיסי, והיוזמה של פוטין להפגיש במוסקבה את ראש ממשלת ישראל יחד עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

מבחינת הפלסטינים יש רק יוזמה אחת שיש עניין לקדם- היוזמה הצרפתית. הם רואים בכל היוזמות האחרות הסחת דעת.

על פי מקורות ברמאללה, אבו מאזן אמר לסיסי כי הוא מוכן להיענות ליוזמה שלו רק אם היא תהיה חלק מן היוזמה הצרפתית, ובימים האלה הדיפלומטיה הצרפתית בודקת בקהיר באיזו מידה יוזמת סיסי להפגיש את שני המנהיגים עולה בקנה אחד עם יוזמתם.

ברור לפלסטינים כי יוזמת פוטין סותרת את עמדת צרפת, וכי רוסיה לא הואילה לבוא למפגשים המכינים שיזמה צרפת, ולפיכך הפלסטינים אמרו לפוטין שאבו מאזן יבוא למוסקבה לפגוש את נתניהו רק אם ישראל תשחרר אסירים ותקפיא את ההתנחלויות.

על פי מקורות ברמאללה, אבו מאזן מתעקש על קיום הבחירות, כי הוא מאמין שהצלחתם תחייב את צרפת להעלות הילוך בכינוס הוועידה הבינלאומית שתכפה פתרון על ישראל.