עבור לתוכן העמוד
Menu

המעוז של דאעש בירדן

אנו נמצאים עכשיו בעיצומו של גל חדש של טרור סכינים, שפרץ מייד אחרי חג הקורבן. שורש הבעיה טמון בתעמולה הדתית הארסית שהנוער הפלסטיני נחשף לו במסגדים, ובכלי התקשורת של הרשות הפלסטינית, ואתרים האיסלאמיים. פירוש הדבר שהמאבק הפלסטיני מקבל יותר ויותר צביון איסלאמי, ומשתלב בטרור האיסלאמי, ולא קשה לקשור את התופעה הזאת עם הטרור האיסלאמי שמתחזק […]

אנו נמצאים עכשיו בעיצומו של גל חדש של טרור סכינים, שפרץ מייד אחרי חג הקורבן. שורש הבעיה טמון בתעמולה הדתית הארסית שהנוער הפלסטיני נחשף לו במסגדים, ובכלי התקשורת של הרשות הפלסטינית, ואתרים האיסלאמיים.

פירוש הדבר שהמאבק הפלסטיני מקבל יותר ויותר צביון איסלאמי, ומשתלב בטרור האיסלאמי, ולא קשה לקשור את התופעה הזאת עם הטרור האיסלאמי שמתחזק בארצות הברית, ואולי גם שם ההסתה האיסלאמית שליוותה את חג הקורבן שימשה תמריץ לטרור.

אבל הפיגוע שביצע טרוריסט ירדני, סעיד האיל עמרו, בשערי העיר העתיקה ראוי לבחינה נוספת. הטרוריסט הירדני משתייך למשפחה גדולה בהר חברון, משפחת עמרו, שיש לה ענף מקביל בירדן. המשפחה הזאת היא פרו ירדנית ומן התמונות שפורסמו בעיתונות הירדנית מתברר שגם המשפחה בירדן נאמנה לבית המלוכה, ותמונה גדולה של השושלת ההאשמית מעטרת את הסלון בביתם ליד כרכ. אז איפה הבעיה? אוניברסיטת מואתה בדרום ירדן, שבה למד המחבל הירדני היא גם האוניברסיטה שממנו יצאו שני המחבלים מיאטה בהר חברון. על פי חקירתם הם הושפעו מדאעש.

יש לשים לב כי בהודעה הראשונה של המשפחה בירדן היא לא כינתה אותו "שהיד", אלא "פקיד" – הרוג. רק מערכת ההסתה הפלסטינית, והעיתונות הירדנית כינתה אותו "שהיד". הרושם שקיבלתי הוא שהמשפחה בירדן עשתה לו לוויה צנועה, ולא מתלהמת.

פירוש הדבר, שהגורמים הפלסטיניים בירדן לא רוצים להיגרר למעגל הטרור. גם הביטחון הירדני לא מעוניין בתוצאה הזאת. דרום ירדן, וכנראה אוניבסרסיטת מואתה באופן מיוחד, הופכים למעוז של דאעש, והפלסטינים הצעירים נסחפים לתוכו ומכוונים את דאעש לכיוון ירושלים.