עבור לתוכן העמוד
Menu

ג'בריל רג'וב נגד הנוצרים

נוכח סירובו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להיענות לקריאות של בכירים בפת"ח לדחות את הבחירות המקומיות האמורות להיערך בחודש הבא מחשש לתבוסה של התנועה וניצחון של חמאס, נוטלים בכירים בפת"ח את היוזמה לידיהם בניסיון להשפיע אל תוצאות הבחירות. אחד מהבכירים האלה הינו ג'בריל רג'וב, חבר הועדה המרכזית של פת"ח הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס. רג'וב […]

נוכח סירובו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להיענות לקריאות של בכירים בפת"ח לדחות את הבחירות המקומיות האמורות להיערך בחודש הבא מחשש לתבוסה של התנועה וניצחון של חמאס, נוטלים בכירים בפת"ח את היוזמה לידיהם בניסיון להשפיע אל תוצאות הבחירות. אחד מהבכירים האלה הינו ג'בריל רג'וב, חבר הועדה המרכזית של פת"ח הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס.

רג'וב חושש מהצבעת הנוצרים בגדה וברצועה לטובת מועמדי חמאס בבחירות הקרובות, הוא סבור שהם תרמו לניצחון תנועת חמאס בבחירות למועצה המחוקקת ב 2006 כאשר הצביעו עבורה.

בראיון שהעניק לערוץ טלוויזיה מצרי לפני כמה ימים הוא תקף בחריפות והעליב את בני העדה הנוצרית המתגוררים בשטחי הגדה והרצועה.

ג'בריל רג'וב כינה אותם במילים "קבוצת מרי קריסמס"(חג המולד) ואמר: "הנוצרים מהווים 17 אחוזים בפלסטין, מה נעשה איתם? האם נאלץ אותם לשלם "ג'זיה"(מס גולגולת)?

בהמשך דבריו אמר רג'וב כי "אסלאמיזציה של החברה הפלסטינית היא אינטרס ישראלי והלאומיות היא המצפן ולא האסלאם והנצרות או המרקסיזם" וכי הוא בטוח ש"האסלאם הפוליטי לא ינצח בפלסטין".

דבריו של רגו'ב, אשר שודרו גם בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית, עוררו גל מחאה אדיר בשטחים ובקרב ועדת המעקב של ערביי ישראל.

הגינויים לדבריו באו מצד בני העדה הנוצרית וארגוני חמאס, הג'יהאד האסלאמי, החזית העממית והחזית הדמוקרטית.

גם בתנועת פת"ח הובע חשש שדבריו של רג'וב דווקא יעודדו את הנוצרים להתנקם בפת"ח ולהצביע עבור מועמדי חמאס בבחירות המקומיות.

אנשי דת נוצריים ובראשם הארכבישוף חנא עטאללה, מתומכי אש"פ המובהקים, האשימו את רג'וב בניסיון להעכיר את האווירה בשטחים בין נוצרים למוסלמים דבר שעלול להביא לפרוץ "מלחמת דת" בין שני המחנות.

אפילו שר ההקדשים וענייני הדת ברש"פ, ד"ר יוסף אדעיס, גינה את דבריו של רג'וב ואמר כי "הם מעכירים את היחסים בין מוסלמים לנוצרים".

ג'בריל רג'וב, נדהם מעוצמת ההתנגדות לדבריו, מסע הלחצים עליו להתנצל מצד גורמים שונים בשטחים ובעולם הערבי הלך וגבר, בתחילה הוא טען כי אמר את האמת שלו וכי איננו מנהיג דאע"ש אבו בכר אלבגדאדי אולם בסופו של דבר הוא התקפל והביע מעין התנצלות.

בראיון מיוחד שהעניק לטלוויזיה הפלסטינית הרשמית ב-6 בספטמבר, בנושא הבחירות המקומיות, אמר רג'וב כי הנוצרים הם חלק חשוב מהמרקם הלאומי הפלסטיני וכי הוא מכבד אותם.

"אם יראה לי איש דת נוצרי כלשהו היכן טעיתי, אין לי בעיה להתנצל", הצטדק רג'וב, "הנוצרים הם מלח הארץ, הם היו בפלסטין לפני האסלאם ונלחמו למען פלסטין ושמרו על הפלסטיניות והערביות שלהם".

קשה להאמין שהנוצרים יקנו את דברי החנופה של רג'וב , הוא אולי יצליח להסיר את הנושא מעל סדר היום אבל הטעם המר ותחושת העלבון של הנוצרים בשטחים יישארו, דבר שהחלט עלול לבוא לידי ביטוי בקלפיות ביום הבחירות.

ג'בריל רג'וב ידוע בלשונו הארוכה והשלוחת רסן שבגללה הוא מסתבך מדי פעם עם בכירים באש"פ ובעולם הערבי, מתנגדיו בתנועת פת"ח טוענים שזו אחת הסיבות שהוא איננו מתאים להיות יורשו של מחמוד עבאס.

בכל מקרה, ג'בריל רג'וב הצליח לעורר את חמתם של הנוצרים ולשרת דווקא את האינטרסים של תנועת חמאס.

עם בכירים כאלה בתנועת פת"ח, תנועת חמאס לא תתקשה להגיע להישגים חדשים בבחירות הקרובות.