עבור לתוכן העמוד
Menu

בית המשפט ברמאללה מקפיא את הבחירות

כאשר החליט בית המשפט העליון ברמאללה על הקפאת תהליכי הבחירות לעיריות, קשה היה שלא לשמוע את אנחת הרווחה של אירגון פתח' מן ההחלטה… למעשה, מן היום הראשון אירגון פתח לא הסתיר מאבו מאזן את התנגדותו לבחירות האלה בישיבות ההנהגה הסגורות. האירגון לא הבין מדוע להיכנס להרפתקה שפותחת את דלתות הגדה המערבית לפני תנועת חמאס. אבו […]

כאשר החליט בית המשפט העליון ברמאללה על הקפאת תהליכי הבחירות לעיריות, קשה היה שלא לשמוע את אנחת הרווחה של אירגון פתח' מן ההחלטה…

למעשה, מן היום הראשון אירגון פתח לא הסתיר מאבו מאזן את התנגדותו לבחירות האלה בישיבות ההנהגה הסגורות. האירגון לא הבין מדוע להיכנס להרפתקה שפותחת את דלתות הגדה המערבית לפני תנועת חמאס. אבו מאזן הסביר כי הבחירות חיוניות כדי להכריח את צרפת להיות רצינית בקידום היוזמה שלה. עד כה הפלסטינים לא רואים שום מהלך של ממש לכינוס הוועידה הבינלאומית שתכפה על ישראל נסיגה לגבולות 1967.

מצוקת פתח' גברה כאשר הרשימות שלה נפסלו באורח סיטוני גם בעזה וגם בגדה. בעזה הדברים ברורים- חמאס רוצה להבטיח את ניצחונה. אשר לגדה הדברים ברורים פחות. אבו מאזן הסביר לאנשי פתח' כי עליהם לאחד כוחות, ולרוץ בבחירות ברשימת פתח' אחד, כדי לנצח את חמאס. במציאות החברתית של הגדה הדברים לא פשוטים כי החמולות לא מסוגלות להתאחד, ולכל חמולה רשימת פתח' משלה… ואז התחילה ועדת הבחירות בגדה לפסול רשימות של פתח'.

גם מדינות ערב לא הסתירו מאבו מאזן את התנגדותם לבחירות מן הסיבות של פתח', ונוצר מצב של תמימות דעים בין מדינות ערב הגדולות: מצרים, ירדן, סעודיה והמיפרץ נגד אבו מאזן.

אבו מאזן עדיין לא הביע את עמדתו, והמערכת הפלסטינית לא יודעת למה להיערך- קיום הבחירות בכל זאת, או מעבר למהלך אחר.