עבור לתוכן העמוד
Menu

האנרכיה הפלסטינית מתרחבת

בסוף השבוע התרחבה האנרכיה הפלסטינית משכם לטול כרם, כאשר אירגון פתח "הרשמי", לא הכנופיות של מחנות הפליטים, נכנסו למאבק אלים עם כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית, ובכיר פתח, איבראהים ח'ריישה, מזכיר המועצה המחוקקת, וחבר במועצה המהפכנית של פתח הוכה קשות בידי כוחות הביטחון ואושפז בבית חולים. הביטחון הפלסטיני עושה גל מעצרים נרחב בקרב הקאדרים של […]

בסוף השבוע התרחבה האנרכיה הפלסטינית משכם לטול כרם, כאשר אירגון פתח "הרשמי", לא הכנופיות של מחנות הפליטים, נכנסו למאבק אלים עם כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית, ובכיר פתח, איבראהים ח'ריישה, מזכיר המועצה המחוקקת, וחבר במועצה המהפכנית של פתח הוכה קשות בידי כוחות הביטחון ואושפז בבית חולים. הביטחון הפלסטיני עושה גל מעצרים נרחב בקרב הקאדרים של פתח.

הבעיות בטול כרם התחילו בראשית השבוע כאשר חברת החשמל הישראלית צימצמה את אספקת החשמל לעיר בגלל החובות. אירגון פתח רכב על הגל והתחיל להסית נגד ראש הממשלה, ראמי חמדאללה, ואפילו נגד אבו מאזן עצמו. הביטחון הפלסטיני ניסה לעשות סדר מה שגרם להתנגשויות בעיר. איש בטחון אחד נדרס, והיו שמועות שזאת דריסה בנוסח האינתיפאדה העממית נגד ישראל, אבל הביטחון הפלסטיני הכחיש זאת.

על מנת לצנן את הרוחות הגיעו פתח והביטחון הפלסטיני להסכם בהנהגתו של אבו מאזן לשחרר את עצירי פתח, אבל הרוחות בעיר לא נרגעו, והביטחון הפלסטיני המשיך במעצרים. אירגון פתח הודיע כי אם אבו מאזן לא יכפה על הביטחון הפלסטיני לשחרר את העצירים הרי ש"כל האופציות פתוחות".

בשכם, הביטחון הפלסטיני לא מעז להיכנס לעימות עם פתח, ונראה כיצד תעלה לו תעוזתו כעת, והאם יוכל להתמיד בה.

גם בשכם ההידרדרות התחילה עם בעיות באספקת החשמל- והקיץ רק התחיל…