עבור לתוכן העמוד
Menu

האנרכיה בשכם מאיימת על עצם קיומה של הרשות

מצב האנרכיה בשכם מתרחב, וכעת מתחילים לראות התפרקות של כוחות הביטחון של הרשות המפסיקות לתפקד ככוח רשמי, ועוברות לפסים של מיליציה. יתר על כן, סכנת חיסול חשבון של נקמות דם עלול לעבור מנפה לנפה. בשכם למשל נהרג מאש התנזים של פתח' איש ביטחון מחברון, מכיוון שהרשות ניסתה לערבב בין הנפות,  וכפרי חברון עלולים כעת לחפש […]

מצב האנרכיה בשכם מתרחב, וכעת מתחילים לראות התפרקות של כוחות הביטחון של הרשות המפסיקות לתפקד ככוח רשמי, ועוברות לפסים של מיליציה. יתר על כן, סכנת חיסול חשבון של נקמות דם עלול לעבור מנפה לנפה. בשכם למשל נהרג מאש התנזים של פתח' איש ביטחון מחברון, מכיוון שהרשות ניסתה לערבב בין הנפות,  וכפרי חברון עלולים כעת לחפש נקמה משכם.

בשכם ביצעו אנשי הבטחון לינץ' במבוקש, איש פתח' שהיה בעבר שוטר פלסטיני בעצמו, כנקמה על הריגת השוטרים בסוף השבוע. זה מקרה ראשון שבו הרשות מודה במעשה, אבל היו עוד שני מקרים בשבוע שעבר שמשפחות ההרוגים טענו לנקמה, והרשות הכחישה.

בנוסף מתרבים מעשי ונדליזם ברכוש, הצתת מכוניות, ירי לאור יום וחסימת כבישים בצמיגים בוערים.

הרשות הפלסטינית יודעת כי אם לא תעשה משהו תחזור הגדה לשלב החמולות והרשות תתפרק. היא העבירה כוחות רבים לשכם, אבל עד שעה זאת הם נרתעים מלהיכנס למחנות הפליטים – מעוזו של ארגון פתח האלים והחמוש היטב.

הרשות ניסתה להקים מיליציות שלה במחנות, אבל הן נחשפו והורתעו, ואינן פועלות יותר. בשעת כתיבת שורות אלה מתארגת הפגנה גדולה של אנשי שכם נגד הרשות הפלסטינית בדרישה לפטר את ראש הממשלה, ראמי חמדאללה, וראשי הביטחון הפלסטיני.

הרשות הפלסטינית ניסתה לקדם את מעמדה למדינה בפורומים בינלאומיים ובאו"ם כמהלך נגד ישראל, ולא דאגה לבנות את עצמה באופן ממלכתי, וכעת היעדר היכולת הממלכתית מאיימת על עצם קיומה.