עבור לתוכן העמוד
Menu

הצביעות של ארדואן

הדרישה של נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן מארצות הברית להסגיר לידיו את ראש תנועת "היזמת" הטורקית, פתהוללה גולן המתגורר בפנסילבניה, בטרם סיפק לה הוכחות כי הוא אכן עמד בראש הקשר להפיל את משטרו, הינה דרישה צבועה ומתחסדת. ארדואן דורש את הסגרתו של מי שהוא מכנה ראש "ארגון טרור"  ובכירים טורקים אחרים אינם חוסכים אף הם […]

הדרישה של נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן מארצות הברית להסגיר לידיו את ראש תנועת "היזמת" הטורקית, פתהוללה גולן המתגורר בפנסילבניה, בטרם סיפק לה הוכחות כי הוא אכן עמד בראש הקשר להפיל את משטרו, הינה דרישה צבועה ומתחסדת.

ארדואן דורש את הסגרתו של מי שהוא מכנה ראש "ארגון טרור"  ובכירים טורקים אחרים אינם חוסכים אף הם את שבט לשונם מפתהוללה גולן. עומר ג'יליק, השר הטורקי לענייני אירופה, אמר בשבוע שעבר כי "פתהוללה גולן מסוכן יותר מאוסאמה בן לאדן והתנועה שלו יותר אכזרית מדאע"ש".

אולם, באותה העת שבה הנשיא ארדואן משמיץ ומנאץ את פתהוללה גולן, הוא מספק מקלט מדיני למנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים ומפעילים בשנתיים האחרונות שורה של פעולות טרור נגד משטרו של הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי בתיאום ושיתוף פעולה עם השלוחה של ארגון דאע"ש בצפון סיני.

השאיפה של הנשיא ארדואן היא להפוך למנהיג המוביל של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית ולהפוך את טורקיה למרכז שלה כדי שממנה יוכל לנגח את המשטרים הערביים באמצעות השלוחות של התנועה הפועלות במדינות ערב כדי לזעזע את יציבותן בדרך להקמת אימפריה עות'מאנית חדשה.

ביטוי לתמיכה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית בנשיא טורקיה נתן בשבוע שעבר השיח' יוסף קרדאווי, אחד מבכירי המנהיגים והפוסקים של התנועה אשר פרסם פסקי הלכה המתירים פיגועי התאבדות, הוא התייחס אל ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה ואמר כי "המלאכים מקיפים את נשיא טורקיה ארדואן" והוסיף כי איסטנבול הינה "בירת הח'ליפות האסלאמית".

נשיא טורקיה מאפשר למנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לארצו להפעיל מאיסטנבול כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שמהם הם תוקפים ומסיתים נגד מצרים, סעודיה ומאע"מ.

באחד הערוצים אף פורסמו לפני שנה וחצי פסקי הלכה הקוראים להתנקש בחייו של נשיא מצרים א-סיסי.

התמיכה של נשיא טורקיה בטרור באה גם לידי ביטוי בכך שאפשר לארגון חמאס לפתוח באיסטנבול משרד שממנו מוכוונות פעולות טרור נגד ישראל בשטחי הגדה.

מהמשרד הזה הפעיל צאלח אלעארורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, פעולות טרור נגד ישראל כמו חטיפת ורצח שלושת הנערים הישראלים באזור חברון לפני כשנתיים ורצח בני הזוג הנקין ז"ל באזור שכם, רק בעקבות לחץ מדיני של ישראל על ארדואן נאלץ אלעארורי לעזוב את טורקיה ועבר להתגורר בדוחא שבקטאר.

המשרד של חמאס עדיין פועל באיסטנבול אך במסגרת הסכם הפיוס של טורקיה עם ישראל התחייב הנשיא ארדואן כי מהמשרד הזה לא יוכוונו פעולות טרור נגד ישראל.

עד לפני כמה חודשים שיתף נשיא טורקיה פעולה עם ארגון דאע"ש בסוריה, הוא רכש דלק מהארגון ואפשר לו להעביר דרך הגבול של טורקיה עם סוריה אלפי מתנדבים וציוד ללחימה נגד הנשיא בשאר אסד.

בסופו של דבר הסתכסך ארדואן עם ארגון דאע"ש ואת המחיר משלם עד היום העם הטורקי שכן דאע"ש החל בביצוע פעולות טרור אכזריות על אדמת טורקיה.

לכן הטענה שלו ארדואן כי פתהוללה גולן הינו טרוריסט מהווה מוסר כפול שכן ארדואן עצמו תומך בטרור נגד כל מי שאיננו משתייך לתנועת "האחים המוסלמים" ואף מספק לגופי הטרור מחסה ובסיס לפעילות מתוך טורקיה עצמה.

עפ"י טענת מצרים, מנהיגי " האחים המוסלמים" שקיבלו מקלט מדיני בטורקיה מבוקשים על ידי האינטרפול ונמצאים ברשימות המבוקשים הבינלאומית אך ארדואן מסרב להסגירם למצרים למרות שחלק מהם נשפט שלא בפניו ונגזרו עליו גזרי דין מוות או מאסרי עולם.

עפ"י פרסומים שונים, החומרים שטורקיה העבירה לארה"ב נגד פתהוללה גולן הינן טענות בלבד על הקשר שלו לניסיון ההפיכה הכושל ולא ראיות מוצקות של ממש, ארדואן מבטיח כי בקרוב יועברו לממשל האמריקני הודאות של כמה מן קציני הצבא העצורים המוכיחות את טענותיו כלפי פתהוללה גולן אולם כיצד ניתן לוודא שאין מדובר בהודאות מפוברקות?

שיכרון הכוח והגדלות של הנשיא ארדואן ורצון הנקם העז שלו ביריבו הפוליטי פתהוללה גולן מעבירים אותו על דעתו, גופי המודיעין של ארה"ב מכירים כבר כמה שנים את הטענות של ארדואן כלפי פתהוללה גולן, בזמנו טען ארדואן כי גולן הינו סוכן של סוכנות הביון המרכזית הסי.איי. איי וכי הוא פועל גם בשירותה של ישראל.

הנשיא ארדואן צריך לזכור את הפתגם שמי שמתגורר בבית מזכוכית צריך להיזהר מליידות אבנים ביריביו, לפני שהוא מאשים את פתהוללה גולן בטרור כדי שיסתכל על עצמו ויראה מה היה ועודנו חלקו בעידוד ותמיכה בטרור האסלאמי הקיצוני של "האחים המוסלמים", חמאס ודאע"ש.