עבור לתוכן העמוד
Menu

האם משעל נכנס למירוץ ירושת אבו מאזן?

אחת התוצאות המפתיעות של ההסכם התורכי ישראלי היא החלטת חמאס לקבל את האתגר שהציבה רמאללה- ולהשתתף בבחירות לעיריות. לא זו בלבד- חמאס פתחה במגעים עם אירגוני אש"ף: החזית העממית, הדמוקרטית וכו' כדי להתמודד ברשימה אחת מול פתח. פירוש הדבר שתוך כדי ריצה לבחירות חמאס מקימה אש"ף חדש- המדיח את פתח ומציב אותה במרכז. בתחילה דחתה […]

אחת התוצאות המפתיעות של ההסכם התורכי ישראלי היא החלטת חמאס לקבל את האתגר שהציבה רמאללה- ולהשתתף בבחירות לעיריות. לא זו בלבד- חמאס פתחה במגעים עם אירגוני אש"ף: החזית העממית, הדמוקרטית וכו' כדי להתמודד ברשימה אחת מול פתח. פירוש הדבר שתוך כדי ריצה לבחירות חמאס מקימה אש"ף חדש- המדיח את פתח ומציב אותה במרכז.

בתחילה דחתה חמאס את ההכרזה מרמאללה באומרה כי פתח בוודאי יזייף את הבחירות, וזה מן הסתם מה שהיא מתכננת לגבי עזה. חמאס גם זוכרת את לקח בחירות 2006, שבהם זכתה אבל מייד נכנסה למצור בינלאומי ותוצאות הבחירות הושמו לאל.

מה גרם לשינוי דעתה כעת? קרוב לוודאי תורכיה. בעוד שלא היה מי שיגן על תוצאות הבחירות ב-2006, הרי שכעת חמאס מעריכה כי תורכיה לא תאפשר לבטל את תוצאות הבחירות לעיריות אם חמאס תזכה בהם. מבחינת ישראל התוצאה עלולה להיות שתורכיה תחדור בעוצמה לגדה על כל המשתמע מכך.

אומנם הסימנים הראשונים לשינוי בעמדת חמאס נראו עוד לפני ההסכם, אבל בכל זאת, מנהיג חמאס, חאלד משעל קיים שיחות ממושכות באנקרה ערב ההסכם והאסטרטגיה הזאת סוכמה מן הסתם אז. ואכן, משעל הוא ראש הדוברים בחמאס בעד הבחירות.

פירוש הדבר כי משעל נכנס למירוץ ירושת אבו מאזן. עזה סירבה לקלוט אותו כי הוא "גדתי" הוא נולד בכפר על יד רמאללה, וכיבוש העיריות בגדה בחסות תורכיה תהיה המסד לאשף חדש, ויצירת התשתית להכתרת משעל כיורש של אבו מאזן.