עבור לתוכן העמוד
Menu

מעורבותה של תורכיה במזרח ירושלים

הסכם הפיוס עם תורכיה הפנה את תשומת הלב למעורבות תורכיה בעזה, ולמידת השפעתה על חמאס, אבל לא ניתנה תשומת לב למעורבותה המעמיקה של תורכיה במזרח ירושלים בכלל, ובמסגדים שעל הר הבית בפרט. בשבוע שעבר שטף פרץ אלימות את הר הבית, והתברר כי בין המתפרעים שנעצרו היו שלושה אזרחים תורכים שבאו לירושלים כתיירים. אין זה חדש […]

הסכם הפיוס עם תורכיה הפנה את תשומת הלב למעורבות תורכיה בעזה, ולמידת השפעתה על חמאס, אבל לא ניתנה תשומת לב למעורבותה המעמיקה של תורכיה במזרח ירושלים בכלל, ובמסגדים שעל הר הבית בפרט.

בשבוע שעבר שטף פרץ אלימות את הר הבית, והתברר כי בין המתפרעים שנעצרו היו שלושה אזרחים תורכים שבאו לירושלים כתיירים.

אין זה חדש שתורכיה מגבירה את הנוכחות שלה על הר הבית. תומכיה, בעיקר מקרב המפגינים הישראלים של ראיד סלאח נשאו דגלים של תורכיה והדביקו סטיקרים של דגל תורכיה על קירות המבנים של רחבת המסגדים.

בנוסף, מוסדות דתיים של תורכיה רוכשים בקצב מוגבר נכסים דתיים במזרח ירושלים, בעיקר של מקומות שיש להם קשר להיסטוריה העות'מאנית של ירושלים.

יש לצפות כי בבוא היום תורכיה תדרוש מעמד במזרח ירושלים. היא לא משקיעה את הכספים האלה לחינם.

זה כמובן אתגר המוצב לפתחנו, אך לא פחות מכך לירדן, זאת מאחר ומעמדה של תורכיה על הר הבית יבוא בהכרח על חשבון מעמדה של ירדן.

ואלה לא סתם דיבורים בעלמא- לפני כמה חודשים התקבל שר הדתות של תורכיה בכבוד מלכים ברחבת המסגדים, בעוד ראשי דת מירדן שבאו כעבור יומיים גורשו במכות.

המעורבות של תורכיה בעזה צריכה לעניין את ישראל, אבל מעורבותה בירושלים—לא פחות.