עבור לתוכן העמוד
Menu

הפער בין הדיונים בפאריס לבין המציאות בשכם

כאשר בפריס מתכנסים שרי חוץ מן העולם כדי לקדם מדינה פלסטינית, בשטח הרשות הפלסטינית קורסת. הדברים קיבלו תאוצה בשבוע שעבר בשכם כאשר אלמונים ירו על ביתו של ראש העירייה לשעבר, גסאן שכעה, שהוא גם האיש החזק של פתח, חבר הוועד הפועל של אשף ומקורב לאבו מאזן. בין שכם לבין מחנות הפליטים יש מאבק ארוך שנים, […]

כאשר בפריס מתכנסים שרי חוץ מן העולם כדי לקדם מדינה פלסטינית, בשטח הרשות הפלסטינית קורסת. הדברים קיבלו תאוצה בשבוע שעבר בשכם כאשר אלמונים ירו על ביתו של ראש העירייה לשעבר, גסאן שכעה, שהוא גם האיש החזק של פתח, חבר הוועד הפועל של אשף ומקורב לאבו מאזן.

בין שכם לבין מחנות הפליטים יש מאבק ארוך שנים, ידם של מחנות הפליטים על העליונה. האגף הרדיקלי של פתח, גדודי אל-אקסא, השתלט על העיר, יוצר בתוכה אנרכיה, משליט עולם תחתון, יורה בתוך העיר כאוות נפשו, סוגר רחובות ומצית צמיגים.

הירי על בית ראש העיר לשעבר חצה קווים אדומים, ושכעה עצמו שאל: אם הרשות הרשמית לא מתערבת – מי צריך אותה בכלל? הוא איים כי אם הרשות לא תקנה לעיר תחושת בטחון, כל נפגע יקח את החוק לידיו.

לפני זמן קצר נאלץ המושל, אכרם רג'וב, להתפטר אחרי שלא קיבל גיבוי מן המוקאטעה במאבק מול כנופיות הפשע, ולפניו התפטר ראש העירייה, העירייה שתפסה את מקומו לא מתפקדת- כך שמוסדות הריבונות בשכם ריקים.