עבור לתוכן העמוד
Menu

הסיבה האמיתית לביטול ביקורו של מזכיר הליגה הערבית

בשבוע שעבר ביטל מזכיר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ביקור ברשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית טענה כי ישראל לא הרשתה למסוקו לעבור בתחומה בדרכו מירדן לרמאללה, אבל בירור אצל מקורות ישראליים שלל טענה זאת. מקורות פלסטיניים לעומת זאת הציגו עמדה לא רשמית, ועל פיה הייתה זאת סעודיה שביקשה ממזכיר הליגה הערבית להימנע מן הביקור ברמאללה. ההסבר הפלסטיני […]

בשבוע שעבר ביטל מזכיר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ביקור ברשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית טענה כי ישראל לא הרשתה למסוקו לעבור בתחומה בדרכו מירדן לרמאללה, אבל בירור אצל מקורות ישראליים שלל טענה זאת.

מקורות פלסטיניים לעומת זאת הציגו עמדה לא רשמית, ועל פיה הייתה זאת סעודיה שביקשה ממזכיר הליגה הערבית להימנע מן הביקור ברמאללה. ההסבר הפלסטיני חושף את דאגותיה של רמאללה מעמדות מדינות ערב. על פי ההסבר הזה, סעודיה מעוניינת לשנות את יוזמתה לפתרון הבעיה הפלסטינית באופן שיאפשר לישראל להתחיל מו"מ על בסיסה, והיא חששה שמזכיר הליגה הערבית ייאלץ לתמוך בעמדה הפלסטינית למנוע כל שינוי ביוזמה. אין ספק, כי בסבב שיחותיו הנוכחי בבירות ערב ינסה אבו מאזן לברר באיזו מידה סעודיה והמיפרץ אכן מוכנות לשנות את היוזמה.

מה שמחדד את חששותיה של רמאללה הוא גם מינויו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לראש הוועדה המשפטית של האירגון הבינלאומי, שהכה מכה קשה את מדיניות הפלסטינים להוקיע ישראל כמדינה מצורעת דרך מוסדות האו"ם. ברמאללה משוכנעים כי ארבע מדינות ערביות הצביעו בעד ההחלטה, והפרו בכך את האקסיומה הפלסטינית כי מדינות ערב לא מסוגלות לנטוש את הבעיה הפלסטינית ולתמוך בישראל- ביחוד לא באו"ם.