עבור לתוכן העמוד
Menu

האם מתגבש כוח פוליטי פרו ירדני בהר חברון?

ברבת עמון התכנסה בשבת מועצת השבטים של הר חברון משני גדות הירדן, והשתתפו על פי עדות הנוכחים כ-3000 איש. ממשלת ירדן הבהירה אומנם כי אין בכוונתה לחדש את רעיון הקונפדרציה בין שתי הגדות, ומארגני הכנס הדגישו כי מדובר באירוע חברתי ולא פוליטי, אבל בחינת הדברים מגלה כי מי שעמדו מאחורי האירוע היו גורמים חצי רשמיים, […]

ברבת עמון התכנסה בשבת מועצת השבטים של הר חברון משני גדות הירדן, והשתתפו על פי עדות הנוכחים כ-3000 איש. ממשלת ירדן הבהירה אומנם כי אין בכוונתה לחדש את רעיון הקונפדרציה בין שתי הגדות, ומארגני הכנס הדגישו כי מדובר באירוע חברתי ולא פוליטי, אבל בחינת הדברים מגלה כי מי שעמדו מאחורי האירוע היו גורמים חצי רשמיים, ומקום הכנס היה בעל הקשר רשמי, גם אם לא רשמי ממש.

קדמו לכנס הזה ביקור של סוחרי חברון ברבת עמון אצל עמיתיהם הירדנים ממוצא חברוני, ובחברון היה כנס של מועצת שבטי הר חברון בהשתתפות אישים ירדנים חצי רשמיים.

פירוש הדבר כי גורמים מסורתיים-חמולתיים של הר חברון מתארגנים עכשיו ככוח פוליטי פרו ירדני מול הרשות הפלסטינית למרות שבשלב הזה הם מדגישים שפעילתם חברתית-חמולתית ולא מעבר לכך.

למרות שלא היו דיווחים בעיתונות הירדנית על האירוע, הרי בדף הפייסבוק של "מועצת השבטים של הר חברון" אפשר לראות שהם פתחו את האירוע בהימנון הירדני תחת דגל ירדן, ללא דגל פלסטין. https://www.facebook.com/3shaer.gabl.alkhlil/videos/1100545140001649/

בין המלך עבדאללה ואבו מאזן יש נתק אחרי שלפני חצי שנה גורשו ממסגד אל-אקסא בכירי הדת הירדנית- הקאדי העליון ושר הדתות. אחר כך סירבה הרשות הפלסטינית להרשות לירדן לממש הסכם שעשתה עם קרי באישורה של ישראל להציב מצלמות על הר הבית, ובעקבות המתיחות בין ירדן לרשות הפלסטינית התחילו תומכי ירדן בחברון להתארגן כדי לקדם את האינטרסים שלהם בירדן מחוץ למסגרת הרשות הפלסטינית.