עבור לתוכן העמוד
Menu

האם אבו מאזן התנצל על עלילת הדם נגד ישראל?

יו"ר הרשות הפלסטינית נתפס פעם נוספת בהפצת עלילת דם נגד ישראל. ההבהרה שפרסם אינה בגדר התנצלות אלא בקרת נזקים בלבד. נאומו בפרלמנט שזור תעמולה שקרית נגד העם היהודי בארץ ישראל. אמצעי התקשורת דיווחו, כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) "התנצל" על דבריו האנטישמיים בנאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי ב-23 ביוני2016. אבו מאזן, הנושא גם בתפקידים נשיא מדינת פלסטין, ראש אש"ף ו'פתח', אמר […]

יו"ר הרשות הפלסטינית נתפס פעם נוספת בהפצת עלילת דם נגד ישראל. ההבהרה שפרסם אינה בגדר התנצלות אלא בקרת נזקים בלבד. נאומו בפרלמנט שזור תעמולה שקרית נגד העם היהודי בארץ ישראל.

אמצעי התקשורת דיווחו, כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) "התנצל" על דבריו האנטישמיים בנאום שנשא בפני הפרלמנט האירופי ב-23 ביוני2016.

אבו מאזן, הנושא גם בתפקידים נשיא מדינת פלסטין, ראש אש"ף ו'פתח', אמר בנאומו את הדברים הבאים (מתורגמים מערבית):

"וברצוני לומר, רק לפני שבוע, שבוע [חוזר פעמיים על מילה "שבוע"], מספר רבנים בישראל והודיעו באופן ברור את דרישתם ממשלתם להרעיל, להרעיל [חוזר פעמיים על המילה "להרעיל"] את המים כדי להרוג פלסטינים האין זו הסתה? האין זו הסתה ברורה? לבצע רצח עם של העם הפלסטיני".

בדבריו ניסה אבו מאזן להמחיש את ההסתה הישראלית באמצעות אירוע שהתרחש לכאורה זה לא מכבר והיה גלוי וידוע ברבים. הוא טען, כי דברי ההסתה של הרבנים לבצע רצח עם של הפלסטינים היו מפורשים.

לאחר שנחשף בשקריו פרסמה לשכתו של אבו מאזן את ההודעה הבאה:

"נשיא מדינת פלסטין מחמוד עבאס דוחה את ההאשמות וההתבטאויות הישראליות המופנות נגדו ונגד עמנו הפלסטיני בדבר פגיעה ביהדות, ומגנה את ההאשמות נגדו על פיהן הוא אנטישמי.

"לאחר שהתברר, כי הדיווחים בנוגע להתבטאויות לכאורה של רב על הרעלת בארות המים הפלסטיניים כפי שדיווחו סוכנויות הידיעות, אין בהם אמת, הנשיא עבאס בהתבסס על הכבוד העמוק שהוא חש כלפי כל הדתות, ובכלל זה היהדות, מדגיש כי הוא לא התכוון לפגוע ביהדות או במאמינים ביהדות באופן כללי, אלא בה בעת הוא מגנה את הפעולות והאמצעים הבלתי חוקיים של הכיבוש והמתנחלים שלו נגד עמנו הפלסטיני, ובכלל זה ההסתה נגדו ונגד זכויותיו."

סוכנות הידיעות הפלסטינית לא מסרה את שם סוכנויות הידיעות שדיווחו לכאורה על דברי הרב בנוגע להרעלת בארות ולא ציינה אסמכתא לדבריה.

מקור עלילת הדם האנטישמית של אבו מאזן ככל הנראה בדברים שאמר לפני כשנתיים יהודה שאול ממייסדי ארגון "שוברים שתיקה" לקבוצת מבקרים באזור חברון במסגרת סיור מודרך, ולפיהם מתנחלים "הרעילו" את כל מקורות המים בכפר פלסטיני ואילצו את כל התושבים הפלסטינים לעזוב את המקום.

אתר מבט לתקשורת הפלסטינית חשף את השתלשלות יצירתה של עלילת הדם שהגיעה גם לפרלמנט האירופי בנאומו של אבו מאזן. אתר "הלשכה הלאומית להגנה על האדמה ולהתנגדות להתנחלויות" של אש"ף דיווח (16.6.16) על דבריו של יהודה שאול, והוסיף כי תחקיר ששודר בערוץ 10 הישראלי לפני כשנה חשף כי הרב שלמה מלמד, יושב הראש של מה שידוע בשם 'מועצת רבני ההתנחלויות', הוציא פסק הלכה שמתיר למתנחלים להרעיל את מי השתייה והבארות הארטזיות[של פלסטינים] ברחבי הגדה המערבית".

הטלוויזיה הפלסטינית דיווחה (20.6.16): "ארגון זכויות אדם ישראלי [חשף] פסק הלכה שהוציא הרב שלמה מלמד [כך במקור], יו"ר מועצת רבני ההתנחלויות [כך במקור], שבו הוא התיר למתנחלים להרעיל את מי השתייה והבארות הטבעיות בכפרים ובעיירות ברחבי הגדה." משרד החוץ הפלסטיני פרסם גינוי לדברי הרב הקורא להרעיל בארות של פלסטינים.

דבריו של אבו מאזן אינם בגדר התנצלות, אלא בקרת נזקים לאחר שנחשף פעם נוספת בהפצת עלילת דם נגד ישראל. אבו מאזן הקצין עוד יותר את הדיווחים השקריים של משרד החוץ הפלסטיני והתקשורת הפלסטינית הנמצאת תחת שליטתו המלאה, והציג אותם כהוכחה להסתה לביצוע רצח עם. לא נמסר על התנצלות דומה של הטלוויזיה הפלסטינית ומשרד החוץ הפלסטיני, או על נקיטת צעדים נגד הגורמים שהזינו את אבו מאזן במידע זה.

מסר דומה נמצא גם במקום אחר בנאומו של אבו מאזן בפרלמנט האירופי. "המולדת הפלסטינית והעם הפלסטיני על ההיסטוריה, המורשת, הזהות והישות הגיאופוליטית שלהם נתונים לטבח היסטורי ולפעולת גניבה שאין להם תקדים במאה העשרים והם עדיין נמשכים במאה העשרים ואחת".6

אבו מאזן נמנע בנאומו מלהזכיר את הטרור הפלסטיני והציג את ישראל כרוע המוחלט האחראי באופן מלא לסבלו של העם הפלסטיני אותו הוא מתאר כחסר ישע ופסיבי מול האכזריות הישראלית. עברו מאה שנים מאז הצהרת בלפור בשנת 1917 ו-68 שנים מאז האסון [נכבה – הקמת מדינת ישראל] שבמהלכה ביצעו הכוחות הישראליים בשנת 1948 פשעי רצח ומעשי טבח זוועתיים שגרמו לגירוש מאות אלפים מבני עמנו השלווים".

אבו מאזן הוסיף, כי ישראל יזמה בשש השנים האחרונות שלוש מלחמות נגד רצועת עזה בהן הרגה אלפים והרסה אלפי בניינים ומתקנים. לטענתו, מאז 1967 עצרה ישראל באיו"ש ובעזה מיליון פלסטינים "ועדיין נמצאים בבתי הכלא בישראל 7,000 אסירים". לא היה כל אזכור בדבריו של אבו מאזן לישות הטרור שהקים ארגון חמאס ברצועת עזה, למתקפות הטילים לעבר ישראל שאילצו את ישראל להגיב בפעולות צבאיות וגם לא לעובדה ש"האסירים" הפלסטינים הם רובם ככולם טרוריסטים שהורשעו בעבירות רצח, תכנון רצח ועבירות ביטחוניות.