עבור לתוכן העמוד
Menu

ההסתה הפלסטינית מסכלת אפשרות לשלום

הרשות הפלסטינית ממשיכה לתת אור ירוק לאינתיפאדת אל–קודס, המכונה גם אינתיפאדת הסכינים. מאז תחילתה בסתיו 2015 נמנעה הרשות הפלסטינית מלגנות את פיגועי הטרור ובכללם במתווה של דקירה, דריסה וירי, המכוונים נגד יהודים, ובראייתה כל פעולות המאבק ("מקאוומה") נגד ישראל ואזרחיה היהודים נכללים תחת ההגדרה של "מאבק בדרכי שלום". האיתות החיובי להמשיך בפעולות המאבק מגיע מראש […]

הרשות הפלסטינית ממשיכה לתת אור ירוק לאינתיפאדת אלקודס, המכונה גם אינתיפאדת הסכינים. מאז תחילתה בסתיו 2015 נמנעה הרשות הפלסטינית מלגנות את פיגועי הטרור ובכללם במתווה של דקירה, דריסה וירי, המכוונים נגד יהודים, ובראייתה כל פעולות המאבק ("מקאוומה") נגד ישראל ואזרחיה היהודים נכללים תחת ההגדרה של "מאבק בדרכי שלום".

האיתות החיובי להמשיך בפעולות המאבק מגיע מראש הפירמידה מחמוד עבאס (אבו מאזן) המחזיק בתארים הבאים: נשיא מדינת פלסטין, ראש אש"ף, יו"ר הרשות הפלסטינית ומנהיג תנועת 'פתח'.

בנאום בפני הפרלמנט של ג'יבוטי (28 בינואר 2016) אמר אבו מאזן, כי "אנו נמשיך לדבוקבמאבק בישראל בדרכי שלום".

בנאום בפני ועידת הפסגה של האיחוד האפריקני באדיס אבבה (30 בינואר 2016) אמר אבו מאזן כי "אנו מדגישים שלא נוכל להשלים עם המשך המצב הקיים, ואנו ועמנו נמשיך לעשות שימוש באמצעים מדיניים ומשפטיים ובאמצעות המאבק העממי בדרכי שלום להשיג את זכויותינו הלאומיות".

בטקס קבלת הפנים לרגל חג המולד של הנוצרים הארמנים בכנסיית המולד בבית לחם (18 בינואר 2016) אמר אבו מאזן, כי המאבק שלנו ימשיך להיות בדרכי שלום, ולא נקרא לפעול בדרך אחרת. בכל יום נופלים אצלנו 3 או 4 חללים (שהידים) ללא סיבה וללא תירוץ, ולמרות זאת אנו נפגין סבלנות ועמידה איתנה על אדמתנו"

גישה זו מקבלת ביטוי חוזר ונשנה בהתבטאויות בכירים פלסטינים ובאמצעי התקשורת הרשמיים. כך למשל, הדובר הרשמי של הממשלה הפלסטינית ברמאללה,יוסוף אלמחמוד, האשים את ישראל ב"המשך פשעי ההוצאה להורג היומיומיים של ילדים וצעירים (פלסטינים)".

האמירה החד משמעית של הרשות הפלסטינית, כי אינתיפאדת אלקודס או בשמה האחר אינתיפאדת הסכינים, היא בגדר מאבק בדרכי שלום" משמעותה המעשית נטילת אחריות רשמית לפיגועי הטרור נגד יהודים וקריאת עידוד לציבור הפלסטיני להמשיך בניסיונות לרצוח יהודים.

בנוסף, הרשות הפלסטינית מובילה, לצד ארגונים פלסטיניים אחרים, עלילת דם מודרנית נגד מדינת ישראל, בהאשימה אותה בהוצאות להורג יומיומיות של ילדים וצעירים פלסטינים "חפים מפשע" ביודעה כי מאות מהם נהרגו בעת שביצעו פיגועי טרור.

על פי נתוני מרכז המחקר הפלסטיני אלקודס, במהלך חמשת חודשי האינתיפאדה (עד פברואר 2016) בוצעו 91 פיגועי ירי, 90 פיגועי דקירה (ובנוסף סוכלו 50פיגועי דקירה), 24 פיגועי דריסה, 1,100 פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ו-3,321 פיגועי יידויי אבנים.

החברה הפלסטינית נגועת הטרור עוברת תהליך מואץ של "דאעשיזציה", כלומר הענקת לגיטימציה ע"י הסמכות הדתית (ההנהגה הדתית הפלסטינית תומכת באופן מלא באינתיאפדה) והפוליטית לכל פלסטיני לרצוח את "הלא מוסלמים הכובשים" בכל אמצעי שברשותם.

הנחיות המדינה הפלסטינית של דאעש למוסלמים ברחבי העולם לרצוח את הכופרים דומות לשיטות הפעולה של הפלסטינים: "הירגו אותם בכל שיטה או דרך אפשריתהירגו את הלא מאמינים בין אם הם אזרחים או אנשי צבא, לכולם אותו דין. כולם לא מאמיניםדמם ורכושם מותר לכםדמם הוא כמו דם הכלביםאם אתם יכולים למצוא מטען נפץ או כדוריםרוצצו את ראשם בסלע, שיחטו אותם בסכין, דירסו אותם במכוניתכם, השליכו אותם ממקום גבוה, חינקו אותם או הרעילו אותם למוות".

עלילות הדם של הרשות הפלסטינית וההסתה המתמשכת לאורך שנים מטמיעה שנאה עזה לישראל/ העם היהודי בחברה הפלסטינית, מהווה קרקע פוריה להמשך התחזקותם של ארגוני הטרור ומסכלת אפשרות להשגתו של שלום בר קיימא על בסיס של פשרה היסטורית והכרה בזכויות של העם היהודי בארץ ישראל או בחלקה.