עבור לתוכן העמוד
Menu

עתיד התיאום הבטחוני של הרש"פ מול ישראל

אתמול נפוצו פרסומים שמקורם ברשות הפלסטינית כאילו בפגישות האחרונות בין נציגי הביטחון הפלסטיני לבין גורמי הביטחון הישראליים הציגו הפלסטינים שורה של דרישות שבמידה ולא יענו יובילו להפסקת התיאום הביטחוני. בבדיקה שעשינו עם גורמי הביטחון הפלסטיני התברר כי הידיעה לא נכונה. אומנם היו פגישות בין הצדדים באחרונה אבל הצד הפלסטיני לא הגיש לישראל שום אולטימטום. מדוע […]

אתמול נפוצו פרסומים שמקורם ברשות הפלסטינית כאילו בפגישות האחרונות בין נציגי הביטחון הפלסטיני לבין גורמי הביטחון הישראליים הציגו הפלסטינים שורה של דרישות שבמידה ולא יענו יובילו להפסקת התיאום הביטחוני. בבדיקה שעשינו עם גורמי הביטחון הפלסטיני התברר כי הידיעה לא נכונה. אומנם היו פגישות בין הצדדים באחרונה אבל הצד הפלסטיני לא הגיש לישראל שום אולטימטום.

מדוע פורסמו הידיעות האלה? נראה שהם חלק מן המאבק על ירושת אבו מאזן, למרות שהוא לא מראה שום סימן לפרישה. אירגון פתח' חושש מפני כוחו המאורגן של האיש החזק במנגנוני הביטחון הפלסטיני, מאג'ד פרג', מול תנזים פתח המחורר ככברה והאירגון עושה לו דה-לגיטימציה. זה מהלך מסוכן מכיוון שההתקפות על התיאום הבטחוני עם ישראל גורמות לאנשי הבטחון הפלסטיניים להתבייש במדיהם, ולצאת לפיגועים, כפי שראינו לצערנו כמה פעמים.
כבר היו חילופי אש בין התנזים לאנשיו של מאג'ד פרג', ובעקבותיהם היו שיחות הבהרה כדי להרגיע את הרוחות.

על פי מקורות פלסטיניים בשיחתם האחרונה ברבת עמון הזהיר שר החוץ קרי את אבו מאזן מפני כל הפסקה של התיאום הביטחוני עם ישראל, וכי זה – ולא חידוש השיחות עם ישראל – היה תכלית הפגישה.

בתוך כך נחשפת הרשות הפלסטינית לסכנה קיומית של ממש בדמות שביתת מורים כללית כבר שלושה שבועות, שאינה מראה סימני סיום. בשבוע שעבר עצרה הביטחון הפלסטיני תהלוכה של מורים משכם לרמאללה שהייתה עלולה להתפתח ל"כיכר תחריר" פלסטינית, ובעקבותיה עצרה הרשות את ראשי האיגודים המקצועיים. מאוחר יותר שיחררה אותם אבל פיטרה אותם. עד כה המורים לא חוזרים לעבודה, וסכנת "כיכר תחריר" ברמאללה עדיין מרחפת מעל ראשה של הרשות הפלסטינית.