עבור לתוכן העמוד
Menu

מהי משמעותו האמיתית של הג'יהאד?

הלובי המוסלמי בקנדה טוען, כי הג'יהאד לעולם אינו התקפי. הארגון המוסלמי, שבראשו עומד האימאם הראשי של קנדה, מעמיד לרשות הציבור פרשנות לחדית',ולפיה הג'יהאד התקפי ולו תפקיד מרכזי במלחמה נגד הכופרים על מנת להביא לשלטון אסלאמי גלובלי. התאחדות השירותים החברתיים האסלאמיים (ISSA) והמועצה הלאומית המוסלמים בקנדה (NCCM), המשמשת ארגון לובי מוסלמי, פרסמו (29.9.14) "חוברת בת38 עמודים המיועדת עבור מוסלמים קנדים והדנה ברדיקליציה לקיצוניות אלימה". כותבי החוברת ציינו, כי "החוברת […]

הלובי המוסלמי בקנדה טוען, כי הג'יהאד לעולם אינו התקפי. הארגון המוסלמי, שבראשו עומד האימאם הראשי של קנדה, מעמיד לרשות הציבור פרשנות לחדית',ולפיה הג'יהאד התקפי ולו תפקיד מרכזי במלחמה נגד הכופרים על מנת להביא לשלטון אסלאמי גלובלי.

התאחדות השירותים החברתיים האסלאמיים (ISSA) והמועצה הלאומית המוסלמים בקנדה (NCCM), המשמשת ארגון לובי מוסלמי, פרסמו (29.9.14) "חוברת בת38 עמודים המיועדת עבור מוסלמים קנדים והדנה ברדיקליציה לקיצוניות אלימה".

כותבי החוברת ציינו, כי "החוברת ששמה "מאוחדים נגד הטרור: מאמץ משותף להבטיח שקנדה שתהיה בטוחה, מקדמת פנים הכול בברכה וצודקת", עונה על שאלות בנוגע לרדיקליזציה ומספקת למוסלמים בקנדה כלים להתמודד עם מידע שגוי ועם אפליה".

"שמענו והגבנו על צורך הדוחק להבין ולהעריך את האופי, המקור, הסיבות, הגורמים וההשפעות של המסרים הקיצוניים האלימים על הדור הצעיר בקנדה", הסבירה נשיאת ISSA שהינה סדיקי. מנהל NCCM, איחסאן גארדי, אמר כי "דרך ההגנה הטובה ביותר מפני המסרים הקיצוניים האלימים היא לצייד את הציבור במידע מהימן ולהבטיח שהם מועדכנים היטב בזכויותיהם ובחובותיהם האזרחיות".

הארגונים ISSA ו-NCCM שבעבר נקרא CAIR-CAN קבעו בחוברת, כי "הג'יהאד אינו מלחמת קודש. האסלאם מתיר ג'יהאד במסגרת פעולה צבאית רק לשם הגנה בלבד" וכי "המסורת והחוק האסלאמי מעדיף יישוב (סכסוכים) בדרכי שלום באמצעות מו"מ על פני מערכה צבאית".

שני הארגונים ביססו את עמדתם על הספר "ריאד אל-סאליחין" (גני הצדיקים) שנכתב בידי האימאם זכריא יחיא בן שרף אל-נוואווי, איש דת סוני שאפיעי שחי במאה ה-13. הספר הינו אוגדן של פסוקים מהקוראן וחדית'ים, והוא כולל 1905 חדיתים ב-372 פרקים.

להלן הפרק בחוברת (עמוד 10) העוסק במשמעות הג'יהאד:

"האם האסלאם מבטא טרור?

"באופן חד משמעי לא! הג'יהאד הוא מונחח ערבי שמשמעותו חתירה, מאבק ומאמץ למען השגת הטוב. בכל יום המוסלמי הנאבק ביצריו ועושה טוב והחותר להיות אדם טוב יותר, מקיים את הג'יהאד. הנביא מוחמד אמר לחבריו כשהם שבו לביתם לאחר הקרב:

אנו חוזרים מהג'יהאד הקטן [הקרב] לג'יהאד הגדול", אשר הינו משימה חשובה וקריטית הרבה יותר מסיכול הסגת גבול כלפי החברה והלב (ריאד אל-סאליחין).הג'יהאד אף אינו מלחמת קודש. האסלאם מתיר ג'יהאד בדרך של פעולה צבאית רק לצורך הגנה. אפילו בעת הגנה עצמית, אסור לבצע טרור ואלימות נגד אזרחים,נשים, ילדים, אנשים שאינם לוחמים, מנהיגים דתיים, והרס של תשתית, מקומות פולחן דתי, הרעלת בארות (אספקת מזון) ושריפת פרדסים. באופן כללי, המסורת והחוק האסלאמי מעודדים יישוב [סכסוכים] בדרכי שלום באמצעות מו"מ על פני מערכה צבאית".

"אולם, אם האויב נוטה לשלום, אף עליך לנטות לשלום ולשים מבטחך באללה" (קוראן 8:61).

 

ארגון ICNA Canada: לג'יהאד אופי התקפי והוא נועד להביא לשליטה של האסלאם על העולם כולו

ארגון ICNA Canada (הסהר האסלאמי של צפון אמריקה) נחשב לאחד משני הארגונים הגדולים ביותר בקנדה ולו סניפים בפרובינציות השונות. מטרתו המוצהרת של הארגון הינה לחתור "לבנות קהילה מוסלמית קנדית המהווה מודל לחיקוי" באמצעות "התמסרות מוחלטת לו (לאללה) וע"י הפצה של האמת והמסר האוניברסלי של האסלאם".

הארגון שמטהו הראשי ממוקם באוקוויל אונטריו, מדגיש כי "הפצת האסלאם והמסר האוניברסלי של האסלאם ייתכן רק כאשר כל הקהילה המוסלמית בקנדה הופכת לקהילה העוסקת בדעווה, כלומר מפיצה את האמת הדרך החיים של האסלאם. עם החזון של בניית קהילה מוסלמית קנדה לדוגמה חשוב יותר להפיץ את בשורת האסלאם".

דר' איקבאל מסעוד אל-נדאוי (Iqbal Massod Al-Nadvi) משמש ה"אמיר" (הנשיא) של ארגון ICNA Canada ויו"ר של מועצת האימאמים של קנדה.

האתר הרשמי של הארגון מעמיד לרשות מוסלמים תומכי הארגון והציבור בכלל את הספר "ריאד אל-סאליחין".  קטעים מתוך הספר העוסקים בפרשנות של החדית'ים בנוגע לחובת הג'יהאד ולאופיו ההתקפי במלחמה נגד הכפירה בעולם על מנת להביא לשלטון אסלאמי גלובלי:

"בתנאים מסוימים הג'יהאד הופך למצוות עשה..ובמקרה כזה ההסכמה של ההורים להשתתף בג'יהאד אינה נחוצה מכיוון שעל כל מוסלמי חלה החובה ליטול בו חלק".

"המטרה של הג'יהאד. מטרה זו קובעת שמוסלמים חייבת ללחום נגד הכפירה והאמונה במספר אלים, והפולחן הדתי של כל אמונה בדבר שקר על כל צורותיו.

"הג'יהאד צריך להימשך עד אשר היעד שלו מושג… הג'יהאד יימשך עד יום התחייה מחדש…

"חובה על המוסלמים לנהל ג'יהאד נגדם [אלה שאינם מוסלמים] כדי למחות את הכפירה והאמונה במספר אלים ולהניף את דגל האמונה באל אחד בכל מקום.

"חדית' אלה [צוין קודם לכן בספר] מזים באופן חד משמעי את [טענות] אנשים אשר מעוותים את התפיסה של הג'יהאד וטוענים שהאסלאם מטיף רק למלחמת מגן…

"השליטה של הכפירה, האמונה במספר אלים והשקר היא חשיכה, כפירה ועריצות והיעד של האסלאם הוא לטהר את העולם מרוע זה.

"הוא [הג'יהאד] חותר לשחרר את האדם מהפולחן לבן אנוש, להוביל אותו לדרך של עבודת אללה ולהביא ליצירת חברה צודקת ושיוויונית עבור האנושות.

"בכל מקום בעולם בו מתקיימות עריצות, הורות וכפירה, המוסלמים מחויבים ללחום ברוע זה ולחסלו באמצעות הג'יהאד.

"קיימת צורה שלישית של ג'יהאד אשר מנוהל נגד מדינות בהן מוסלמים הינם קורבנות של תוקפנות, דיכוי ומעשים אכזריים בידי לא מוסלמים. חובה על המוסלמים לשחרר את אחיהם לאמונה מהציפורניים של הלא מוסלמים באמצעות ג'יהאד".