עבור לתוכן העמוד
Menu

קנדה מתעקשת שלא לגנות את הטרור הפלסטיני

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שר החוץ סטפן דיון, וסגן שר החוץ עומר אלגברה, מסרבים לגנות באופן ישיר וברור את אינתיפאדת אל-קודס, ובשמה האחר אינתיפאדת הסכינים הפלסטינית. טרודו לא התייחס כלל לאינתיפאדה הפלסטינית בהתבטאויותיו הפומביות, ואילו שר החוץ סטפן דיון פרסם לראשונה (24 בינואר 2016) הודעה העוסקת בסכסוך הישראלי – פלסטיני, ובה הוא ציין כי "קנדה מוטרדת מהמשך האלימות בישראל ובגדה המערבית. האלימות נמשכת כבר למעלה מ-100 ימים" ו"קוראת לעשות […]

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, שר החוץ סטפן דיון, וסגן שר החוץ עומר אלגברה, מסרבים לגנות באופן ישיר וברור את אינתיפאדת אל-קודס, ובשמה האחר אינתיפאדת הסכינים הפלסטינית.

טרודו לא התייחס כלל לאינתיפאדה הפלסטינית בהתבטאויותיו הפומביות, ואילו שר החוץ סטפן דיון פרסם לראשונה (24 בינואר 2016) הודעה העוסקת בסכסוך הישראלי – פלסטיני, ובה הוא ציין כי "קנדה מוטרדת מהמשך האלימות בישראל ובגדה המערבית. האלימות נמשכת כבר למעלה מ-100 ימים" ו"קוראת לעשות כל מאמץ להפחית את האלימות ואת ההסתה".

לאחר התערבות של השדולה היהודית בקנדה שהביעה במשך תקופה ארוכה אכזבה מעמדת ממשלת קנדה בהנהגת טרודו המסרבת לגנות (או אפילו להזכיר) את הטרור הפלסטיני, פרסם שה"ח דיון הודעת הבהרה באמצעות הציוצים הבאים בטוויטר (27 בינואר 2016): "קנדה מגנה את ההסתה ואת ההתקפות הנפשעות נגד אזרחים ישראלים בישראל ובגדה המערבית". "מחשבותינו נתונות עם יקיריה של שלומית קריגמן וקורבנות נוספים".

שה"ח דיון נמנע מלכנות את "ההתקפות הנפשעות" טרור או מלגנות באופן מפורש את "הטרור הפלסטיני". שלומית קריגמן שהוזכרה בציוץ של שה"ח דיון הינה צעירה בת 23 שמתה (26 בינואר) מפצעיה יממה לאחר שנדקרה בידי פלסטיני.

מדיניות החוץ של קנדה עברה שינוי מהותי מאז ניצח ג'סטין טרודו בבחירות הכלליות בנובמבר 2015, והיא מתבססת באופן מוצהר על "מדיניות מאוזנת" וחתירה למלא תפקיד של "מתווך הוגן". על בסיס של "איזון" ו"הוגנות" נמנעת ממשלת קנדה לגנות את הטרור הפלסטיני במסגרת אינתיפאדת אל-קודס, למרות היקף הטרור הנרחב כפי שמתועד ע"י גורמים ישראליים ופלסטיניים.

על פי נתוני משרד החוץ הישראלי בתקופה שבין ה-13 בספטמבר 2015 ועד 31 בינואר 2016 נהרגו 30 אנשים (רובם יהודים) ונפצעו 301, מהם 27 קשה, וזאת ב-115 פיגועי דקירה, 40 פיגועי ירי ו-23 פיגועי דריסה.

על פי נתוני הארגון הפלסטיני מרכז אל-קודס למחקרים, בחודשים אוקטובר 2015 עד ינואר 2016 כולל, נהרגו 30 ישראלים ונפצעו 413 ב-91 פיגועי ירי, 90 פיגועי דקירה, 24 פיגועי דריסה, 1,100 פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ו-3,321 פיגועי יידויי אבנים. עוד מוסר הארגון הפלסטיני, כי 50 פיגועי דקירה סוכלו בתקופה זו.