עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס תומך בחרם ובמקביל משווק מוצרים ישראליים

תנועת חמאס, שהינה הרשות השלטונית בפועל ברצועת עזה, חורטת על דגלה את יעדה המוצהר להשמיד את מדינת ישראל ולהקים תחתיה מדינה אסלאמית. בנאום של ארגון הסטודנטים של חמאס שערך (16 בדצמבר) באוניברסיטת ביר זית טקס לציון 28 שנים להקמת חמאס, התווה מנהיג חמאס שלושה אפיקי פעולה מרכזיים להשגת יעד זה, והם כולל מאבק שאחד מביטוייו הינו האינתיפאדה, אחדות השורה במחנה הפלסטיני ופעילות במישור המדיני, ההסברתי והמשפטי […]

תנועת חמאס, שהינה הרשות השלטונית בפועל ברצועת עזה, חורטת על דגלה את יעדה המוצהר להשמיד את מדינת ישראל ולהקים תחתיה מדינה אסלאמית.
בנאום של ארגון הסטודנטים של חמאס שערך (16 בדצמבר) באוניברסיטת ביר זית טקס לציון 28 שנים להקמת חמאס, התווה מנהיג חמאס שלושה אפיקי פעולה מרכזיים להשגת יעד זה, והם כולל מאבק שאחד מביטוייו הינו האינתיפאדה, אחדות השורה במחנה הפלסטיני ופעילות במישור המדיני, ההסברתי והמשפטי נגד ישראל.

החרם על ישראל נתפס בעיני חמאס ככלי חשוב במאבק המדיני נגד ישראל. עיזת אל-רישק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, קרא (מאי 2015) להמרצתה של תנועת החרם הכולל נגד ישראל (BDS) באירופה וארה"ב, והוא שיגר ברכה בעמוד הפייסבוק שלו לאיגודי סטודנטים בארה"ב שקראו להנהלות האוניברסיטאות להחרים חברות אמריקניות שלהן קשרי מסחר עם ישראל.

עמדה דומה מביעים גם בכירים אחרים בחמאס. אחמד בחר, ממלא מקום יו"ר הפרלמנט הפלסטיני, קרא (יוני 2015) להקמת קבוצת עבודה פלסטינית, ערבית,אסלאמית ובינלאומית מאוחדת שתפקידה יהיה לתאם ולהסלים את פעילות החרם נגד ישראל.

על אף עמדתה השוללת את עצם הלגיטימיות לקיומה מדינת ישראל, והדוגלת במוצהר בחרם כולל נגדה כאחד הכלים במאבק להשמדתה, ראשי חמאס תובעים לשמור על המשך העברת סחורות מישראל לרצועת עזה דרך מעברי הגבול.

היומון הרשמי של חמאס "פלסטין" העניק ב-3 בינואר 2016 שני עמודים (14-15) למודעת פרסום של חברת דבאן (ضبان) המשווקת את מוצרי חשמל המיוצרים ע"י חברת זק"ש הישראלית או מוצרי חשמל שהיא מייבאת. מודעת הפרסום הציגה את מוצרי החשמל ומתחתם שם החברה הישראלית זק"ש בערבית. על אחד המוצרים מופיעה המילה "רויאל" בעברית.

image001