עבור לתוכן העמוד
Menu

אסמאעיל הניה חושף את המניע האמיתי לאינתיפאדה

איסמאעיל הניה, סגנו של ח'אלד משעל בהנהגת חמאס, תוקף את הרשות הפלסטינית ברמאללה ותועמלניה המכנים את האינתיאפדה כ"התפרצות עממית"אשר נובעת מ"ייאוש" של הציבור הפלסטיני, ומציג תיזה חלופית המסבירה, כי רוח הג'יהאד היא המניעה את הפלסטינים ליטול סכין ולרצוח יהודים כדי לתרום את חלקם לשחרור פלסטין. מתקפת הטרור הפלסטינית, המכונה בלשון הפלסטינית אינתיפאדת אל-קודס ואינתיפאדת הסכינים, פרצה בסתיו 2015. על פי נתוני משרד החוץ […]

איסמאעיל הניה, סגנו של ח'אלד משעל בהנהגת חמאס, תוקף את הרשות הפלסטינית ברמאללה ותועמלניה המכנים את האינתיאפדה כ"התפרצות עממית"אשר נובעת מ"ייאוש" של הציבור הפלסטיני, ומציג תיזה חלופית המסבירה, כי רוח הג'יהאד היא המניעה את הפלסטינים ליטול סכין ולרצוח יהודים כדי לתרום את חלקם לשחרור פלסטין.

מתקפת הטרור הפלסטינית, המכונה בלשון הפלסטינית אינתיפאדת אל-קודס ואינתיפאדת הסכינים, פרצה בסתיו 2015.

על פי נתוני משרד החוץ הישראלי, מ-13 בספטמבר 2015 ועד 2 בינואר 2016 נרצחו 29 אנשים ו-280 נפצעו, מתוכם 25 באורח אנוש, וזאת ב-108 פיגועי דקירה, 37 פיגועי ירי ו-32 פיגועי דריסה.

על פי נתוני מרכז אל-קודס למחקרים בנושאים הישראלי והפלסטיני, שהתפרסמו בעיתון "פלסטין" ב-12 בינואר 2016, מה-1 באוקטובר 2015 בוצעו 77 פיגועי דקירה, 77 פיגועי ירי, 19 פיגועי דריסה, 560 פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ו-2970 פיגועי יידויי אבנים, בהם נהרגו 27 ישראלים ונפצעו 350.

איסמאעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ובפועל סגנו של ח'אלד משעל בהנהגת חמאס, הקדיש את דרשת יום השישי (8 בינואר 2015) במסגד אל-עוודה בשכונת ג'באליה (המכונה ע"י הפלסטינים "מחנה פליטים") בצפון רצועת עזה לשאלת המניע הדוחף מספר כה גדול של פלסטינים ליטול סכין ולצאת לרחוב לרצוח יהודים באופן חסר אבחנה.

הניה תקף את הרשות הפלסטינית ברמאללה ותועמלניה המכנים את האינתיאפדה כ"התפרצות עממית" אשר נובעת מ"ייאוש" של הציבור הפלסטיני. הוא הציג תיזה חלופית המסבירה, כי רוח הג'יהאד שהשתרשה בקרב הציבור הפלסטיני היא הכוח המניע את הדור הצעיר הפלסטיני לצאת לרצוח יהודים תוך נכונות למות בפעולה.כוח זה, אמר הניה, נשען על דבקות באמונה דתית עמוקה לפיה פלסטין הינה אדמה אסלאמית קדושה אשר יש לשחררה מידי כל כובש זר ולכונן בה את מדינת הח'ליפות האסלאמית.

להלן תרגום קטעים מתוך נאומו של הניה שפורסם בעיתון "פלסטין" ב-9 בינואר 2016:

"האינתיפאדה המבורכת הזו פרצה על בסיס גורמי יסוד אמיתיים, ולא כפי שאחדים מתארים את מה שקורה בגדה המערבית, שכן יש הרוצים לכנותה התפרצות המונים (هبة جماهيرية) משום שהם חוששים מאינתיפאדה ומעוניינים להותיר אותה תחת שליטה, ורוצים שהיא תהיה אינתיפאדה של התנעה, או התקוממות של התנעת (המו"מ) ולא אינתיפאדה של שחרור האדמה והאדם"

"אשר על כן, אותם אלה אומרים: סיבות ההתקוממות והמהפכה של הצעירים הه הייאוש, והמבוכה (והם מציירים את) הנוער הפלסטיני כמיואש ומבולבל, ולכן נושא את הסכין ותוקף את החייל או מישהו אחר, וכאילו ההתקוממות של העם הזה, או האינתיפאדה של העם הזה, היא אינתיפאדה של המיואשים, המבולבלים,המתאבדים אשר רוצים להיפרד מהעולם הזה".

"[האמירה לפיה סיבת האינתיפאדה היא הייאוש הינה] זילות במשמעות המאבק, הג'יהאד והאינתיפאדה… מה שהניע את צעירי הגדה הוא רוח הג'יהאד, המאבק והמהפכה, היא רוח האינתיפאדה. זה דור אשר התחנך על היסטוריה מפוארת של העם הזה מאז מהפכת אל-בוראק [המרד הערבי שפרץ ב-1936] ועד אינתיפאדת אל-אקצה [שפרצה ב-2000] והמלחמות האחרונות [ב-2008, 2012 ו-2014]".

"צעירי הגדה המורדת הלכו בעקבות הגדודים, ארגוני המאבק והמוג'אהידין הנמצאים על אדמת עזה בשלוש המלחמות שהתנהלו".

"אלה הן (הסיבות לפרוץ האינתיפאדה), בראש ובראשונה רוח המאבק והג'יהאד, ושנית – אל-קודס שהיא נשמת אפה של האומה שלנו ושל העם שלנו. מי שדורך על עצב החיים שלנו מפוצץ את הדם בעורקים וכל צבעי הזעם [בפנים] מופנים להגנה על אל-קודס ו[מסגד] אל-אקצה".

"אלה הם המניעים של האינתיפאדה. ובנוגע למניע השלישי – הוא אינו מניע של ייאוש או מבוכה, אלא הצעירים שלנו בגדה המורדת התנערו מתהליך אוסלו והסכמי המו"מ חסרי הערך… הצעירים אינם מוכנים עוד להשלים עם המשך המציאות הקיימת, ואינם יכולים עוד להבין את המסר המדיני העלוב הזה".

"העם הפלסטיני התקומם משום שהוא מאס בסגנון הזה [דברי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס "אבו מאזן" בדבר הושטת היד לשלום], במסר הזה ובדרך הזו,והוא רוצה ליטול את הרסן בידיו וליצור חיים בכבוד ובחירות".

"המוזר הוא שאלה אשר יש להם רצון אינם נושאים נשק, ואלה אשר נושאים נשק אין להם רצון. זה המשבר העמוק בזירה שלנו ובפרט בגדה המערבית… ואולם העם הזה בזכות הרצון שלו והאמונה שלו באבן הוא מתקומם, נאבק, לוחם באמצעות המילים, הסכין, האחיזה בשטח בכל רחוב ובכל סימטא".

"האינתיפאדה שלנו נמשכת עד אשר האדמה תחזור להיות חופשית. האינתיפאדה שלנו אינה אינתיפאדה של הנבוכים, אינה אינתיפאדה של המיואשים, אלא אינתיפאדה של אלה המאמינים בוודאות של הניצחון והשחרור של עמנו ואומתנו".

"אינתיפאדת אל-קודס פרצה מרחבת מסגד אל-אקצה והתפשטה לעבר כל אדמת פלסטין, ג'יהאד, אינתיפאדה ומהפכה, אבן ורוגטקה, סכין, מכוניות, גברים נושאים נשק, הולכים כגברים ברחובות תל אל-רביע [השם הפלסטיני של תל אביב], יוצרים מוות אצל הכובש הזה כדי להביע מסר: האדמה שלנו, אל-קודס שלנו והכל שלנו ואללה עם הכוח שלו איתנו".

"הדרגה הגבוהה ביותר של הג'יהאד היא אי הוויתור על האדמה שלך… הסכמי אוסלו ויתרו על אדמת פלסטין והכירו בישות הציונית על אדמת פלסטין המבורכת".

"אנו ממשיכים באינתיפאדה שלנו וכפי ששחררנו את עזה באינתיפאדת אל-אקצה עמנו מסוגל לשחרר את הגדה באינתיפאדת אל-קודס".