עבור לתוכן העמוד
Menu

מדוע הוועידה בז'נבה נועדה לכישלון?

בז'נבה מתכנסים שוב נציגי הכוחות הפועלים בסוריה כדי למצוא נוסחה לסיים את המשבר בארץ המדממת, ואין סיכוי גדול שבפעם הזאת- השלישית – תימצא הנוסחה הגואלת. על מנת להבין מדוע, יש להבין את עקרונות ההסדר שעליהם המעצמות מדברות ביניהן- הקמת ממשלת מעבר בדמשק שתכין בחירות לקראת כינון משטר המקובל על הכל. הדברים נראים מושלמים בחדרי הדיונים […]

בז'נבה מתכנסים שוב נציגי הכוחות הפועלים בסוריה כדי למצוא נוסחה לסיים את המשבר בארץ המדממת, ואין סיכוי גדול שבפעם הזאת- השלישית – תימצא הנוסחה הגואלת.

על מנת להבין מדוע, יש להבין את עקרונות ההסדר שעליהם המעצמות מדברות ביניהן- הקמת ממשלת מעבר בדמשק שתכין בחירות לקראת כינון משטר המקובל על הכל.

הדברים נראים מושלמים בחדרי הדיונים הממוזגים של המתדיינים, אבל מבחינת הצדדים בשטח פירוש הדבר לאפשר לאחים המוסלמים להגיע לדמשק בדרכי הדיפלומטיה לאחר שנכשלו בקרב מול צבאו של אסד. רוסיה עושה עצמה כאילו היא תומכת בנוסחה, אבל לנוכח המשבר הגואה עם תורכיה אין סיכוי שתרשה לבעלי בריתם של התורכים לבוא לדמשק. כל מטרתה היא להשכיח את כיבוש קרים, ולתת לגיטימיות לנוכחותה הצבאית בדמשק.

אבל גם בקרב האופוזיציה הסורית, לא כולם תומכים באחים המוסלמים, שאותם המערב רוצה לקדם, כמו הכורדים למשל, ואלו חלק מהסיבות שהם כלל לא הוזמנו- שלא לדבר על דאעש שהם לא הוזמנו מסיבות ידועות.

הרוסים עושים עצמם משתפים פעולה עם ארה"ב מן הסיבות שלעיל, אבל הם מכשילים את השיחות בדרישות בלתי אפשריות- כמו השארת אסד בשלטון גם בפתרון הביניים.