עבור לתוכן העמוד
Menu

ועידת האופוזיציה הסורית בריאד

בריאד הסתיימה לא מכבר עוד ועידה של האופוזיציה הסורית, אבל בפעם הזאת הסתמנה ביתר שאת מגמת הדיפלומטיה הבינלאומית ביחס לסוריה. מגמה שנדונה לכישלון. בשורה התחתונה – תורכיה וארה"ב דוחפות לסוג פתרון שבו יהיה ייצוג מוכר לאחים המוסלמים בדמשק, בצורת "ממשלה זמנית" יחד עם אסד שתוביל בחירות כלליות חדשות. סעודיה נגררת לנוסחה הזאת בלחץ ארה"ב ובניגוד […]

בריאד הסתיימה לא מכבר עוד ועידה של האופוזיציה הסורית, אבל בפעם הזאת הסתמנה ביתר שאת מגמת הדיפלומטיה הבינלאומית ביחס לסוריה. מגמה שנדונה לכישלון.

בשורה התחתונה – תורכיה וארה"ב דוחפות לסוג פתרון שבו יהיה ייצוג מוכר לאחים המוסלמים בדמשק, בצורת "ממשלה זמנית" יחד עם אסד שתוביל בחירות כלליות חדשות. סעודיה נגררת לנוסחה הזאת בלחץ ארה"ב ובניגוד לעמדת מצרים על מנת לשמור על חזית סונית פעילה יחד עם תורכיה וקטאר. היא עצמה מלאה ספקות אם אכן אפשר לסמוך על האחים המוסלמים.
גם צרפת, בעקבות פיגועי פריס, תומכת כעת בנוסחה כזאת כי היא מאמינה שאסד שותף ראוי למלחמה בדאעש.

לכנס בריאד הוזמנו פלגים התומכים בנוסחה הזו, והוחרמו פלגים המתנגדים לה, כאשר הקבוצה המשמעותית ביותר בסוריה- א-נוסרה-  הדירה רגליה מן הכנס על רקע התנגדותה לכל הסכם הכולל את הנשיא אסד.

יש הרבה סיבות שלא לסמוך על סוג הפתרון הזה, אבל העיקרי שבהם הוא שהשחקנים העיקריים – כמו נוסרה – אינם שותפים לו. רוסיה המעורבת כעת ישירות בתוך סוריה אף היא מתנגדת לנוסחה הזאת כי היא נגד קידום מכל סוג שהוא של האחים המוסלמים לכיוון דמשק- הן בדרך הצבאית, והן בדרך העורמה המדינית. כך שעם רוסיה ונוסרה נגד, וקבוצות אופוזיציה עיקריות- וכן הכורדים – נעדרים, הרי החלטות ריאד – כמו החלטות קודמות – ישארו על הנייר.