עבור לתוכן העמוד
Menu

מהות המאבק הפלסטיני

חרף גל הפיגועים בפאריז, אירופה לא ממהרת לגזור גזרה שווה בין הטרור העולמי, לבין הטרור הפלסטיני, שעדיין נתפס כמוצדק מכיוון שהפלסטינים נאבקים, כביכול, למען עצמאותם וכדי להשתחרר מ"עול הכיבוש." אבל עיון מעמיק יותר בשורשי המאבק הפלסטיני מגלה לנו כי הוא מיועד גם נגד אירופה, והוא לא מיועד להשתחרר מכיבוש, אלא בסופו של דבר להשתלטות על […]

חרף גל הפיגועים בפאריז, אירופה לא ממהרת לגזור גזרה שווה בין הטרור העולמי, לבין הטרור הפלסטיני, שעדיין נתפס כמוצדק מכיוון שהפלסטינים נאבקים, כביכול, למען עצמאותם וכדי להשתחרר מ"עול הכיבוש."

אבל עיון מעמיק יותר בשורשי המאבק הפלסטיני מגלה לנו כי הוא מיועד גם נגד אירופה, והוא לא מיועד להשתחרר מכיבוש, אלא בסופו של דבר להשתלטות על אירופה.

כאשר רק התחילה תופעת הרקטות נגד ישראל, פרסם בכיר חמאס, דר' יונס אל-אסטל, מאמר בביטאון חמאס, א-ריסאלה, ובה השווה את רקטות אל-קסאם, למנג'ניק, הקטפולטה, שהפעיל הנביא מוחמד נגד מעוז היהודים בחייבר, והביא לנפילתו. נפילת חייבר, הסביר, פתחה את שערי האימפריה הביזנטית לפני כיבושי האיסלאם, והייתה הצעד הראשון לקראת נפילת קונסטנטינופול. נפילת ישראל כעת, אמר, תפתח את שערי אירופה לפני האיסלאם ותוביל לנפילת רומא.

מאז אותם ימים רחוקים לא זנח בכיר חמאס טענה זאת, והוא מרבה להטיף לה בבימות החשובות שחמאס מעמיד לרשותו, כמו המועצה המחוקקת – הפרלמנט הפלסטיני, במסגדים ראשיים, ובאוניברסיטאות. הוא אומנם איש חמאס ולא פתח, אבל לא שמענו שום מילת הסתייגות, או מחלוקת על דברים אלה מכיוונה של רמאללה.
בין חמאס לפתח יש מחלוקת עמוקה, והם אינם מסתירים את נקודות המחלוקת ביניהם. אך דבריו של בכיר חמאס על כיבוש אירופה אינם נמנים על נקודות אלו.