עבור לתוכן העמוד
Menu

מגעים להקמת מפקדה משותפת לניהול האינתיפאדה

אחת ההתפתחויות שיש לעקוב אחריהם מקרוב הוא הניסיון הפלסטיני לחדש את האחדות סביב האינתיפאדה – או כפי שהפלסטינים מעדיפים לכנות אותה: "הבה"- כלומר: תסיסה. בביירות מתנהלות שיחות בין פתח לבין האגף הפרו-איראני של חמאס בראשות אוסאמה חמדאן, כלומר: גם חיזבאללה נמצא ברקע. ככל הידוע, בכל מה שקשור לנושאים הידועים כגון: גורל הבירוקרטיה של חמאס בעזה, […]

אחת ההתפתחויות שיש לעקוב אחריהם מקרוב הוא הניסיון הפלסטיני לחדש את האחדות סביב האינתיפאדה – או כפי שהפלסטינים מעדיפים לכנות אותה: "הבה"- כלומר: תסיסה.

בביירות מתנהלות שיחות בין פתח לבין האגף הפרו-איראני של חמאס בראשות אוסאמה חמדאן, כלומר: גם חיזבאללה נמצא ברקע. ככל הידוע, בכל מה שקשור לנושאים הידועים כגון: גורל הבירוקרטיה של חמאס בעזה, השליטה על המעברים, והכוח הצבאי של חמאס – אין חדש, וחילוקי הדעות נשארו בעינן, אבל נושא חדש שעליו עשויה להתקבל הסכמה הוא הקמת מפקדה משותפת לאינתיפאדה אשר סימלה יהיה הסכין.
סימן רע לבאות אפשר למצוא בעובדה כי בעוד אבו מאזן התנגד בתחילה שהסכין תהיה סמל האינתיפאדה, בגלל ההקשר לדאעש, הרי כעת רווח השימוש בסמל זה באתרי פתח של התנזים, וגם אירועי חמאס בחברון באים לידי ביטוי בסכין ובדריסה.

אין פירוש הדבר כי חמאס ויתר על הטרור הקלסי, ויש להיערך גם לזה.

ראשי האירגונים הודיעו לאבו מאזן עם פרוץ האירועים כי הם דורשים הקמת מפקדה משותפת, ואיימו כי אם לא תקום, כל אירגון יחליט בעצמו על המשך הדרך, ללא תיאום. אבו מאזן דחה את האיום, אבל המגעים בביירות נמשכים.