עבור לתוכן העמוד
Menu

כך נולדת עלילת דם נגד ישראל

השקרים הפלסטיניים אינם יודעים גבול. ההנהגה הפלסטינית מהללת ומעודדת את מבצעי פיגועי הדקירה ובאותה נשימה,  טוענת שישראל ומוציאה להורג פלסטינים "חפים מפשע" בטענה "שקרית" שהם ניסו לבצע פיגועי דקירה ואף מפברקת את זירת הפעולה. תוכנית הפריים טיים The Agenda בטלוויזיה של אונטריו TVO ששודרה ביום שישי (30 באוקטובר) בהנחייתו של Steve Paikin עסקה בשאלה אם האלימות הפלסטינית הינה תחילתה של אינתיפאדה שלישית. שני מרואיינים זומנו לחוות דיעה: Yoni Goldstein העורך […]

השקרים הפלסטיניים אינם יודעים גבול. ההנהגה הפלסטינית מהללת ומעודדת את מבצעי פיגועי הדקירה ובאותה נשימה,  טוענת שישראל ומוציאה להורג פלסטינים "חפים מפשע" בטענה "שקרית" שהם ניסו לבצע פיגועי דקירה ואף מפברקת את זירת הפעולה.

תוכנית הפריים טיים The Agenda בטלוויזיה של אונטריו TVO ששודרה ביום שישי (30 באוקטובר) בהנחייתו של Steve Paikin עסקה בשאלה אם האלימות הפלסטינית הינה תחילתה של אינתיפאדה שלישית.

שני מרואיינים זומנו לחוות דיעה: Yoni Goldstein העורך של השבועון היהודי Canadian Jewish News ו-Khaled Elgindy שהינו עמית ב- Center for Middle East Policy at Brookings ולשעבר יועץ לרשות הפלסטינית בסוגיות הקשורות למו"מ על הסדר הקבע בין השנים 2004 עד 2009.2

ח'אלד אלגינדי הציג תמונת מצב מסולפת המטילה על ישראל את מלוא האחריות לאלימות הפלסטינית, וטען כי אינתיפאדה חדשה עשויה להיות אופציה טובה יותר לכל הצדדים כיוון שהיא תהיה מאורגנת ויהיו לה יעדים מוגדרים. במילים אחרות, מדבריו של אלגינדי משתמע כי פרץ אלימות רחב יותר, שיגבה קורבנות רבים מאוד בנפש בקרב אזרחים בדומה לאינתיפאדת אל-אקצה שהחלה בספטמבר 2000 טובה יותר מאשר רמת האלימות הפלסטינית הנוכחית שלא הצליחה עד כה לגרום לאבידות רבות בנפש בקרב ישראלים.

בהקשר זה הוסיף אלגינדי ואמר את הדברים הבאים (תרגום מאנגלית):
"איני מסכים שהתגובה הישראלית יעילה. היא אינה יעילה. היא פעולת דיכוי קשה וחסרת מטרה כמו האלימות של מתקפות הסכינים, למעט העובדה שהיא הרבה יותר קטלנית במונחים של אבידות בקרב הפלסטינים… ישראל עצרה מאות פלסטינים במעצרים המוניים… וירתה לעבר קהל של מפגינים בלתי חמושים.

"קיימת מעין מדיניות של לירות כדי להרוג אשר נדמה שאלה הן הוראות הפתיחה באש העיקריות של כוחות הביטחון הישראליים, ועל פיהן הם ראשית יורים ולאחר מכן שואלים שאלות. ראינו זאת לא מכבר, כאשר המשטרה הישראלית ערכה חקירה במקרה שבו אישה פלסטינית נורתה בעפולה, והם מצאו שלמעשה היא לא נשאה כל נשק, וכי הדיווחים הראשוניים שהיה ברשותה סכין היו לא נכונים, וכי היא פשוט הוצאה להורג ללא כל סיבה".

ח'אלד אינו אומר אמת בלשון המעטה. האבידות הרבות בקרב הפלסטינים נובעות מריבוי פיגועי הטרור נגד יהודים, פיגועים שמספר מסתכם במאות רבות בתקופה של חודש ימים. המעצרים שמבוצעים אינם רנדומליים, אלא בגין פעילות אלימה או בהתאם למידע מודיעיני. הוראות הפתיחה באש הנהוגות בישראל אינן מתירות ירי כדי להרוג אלא במקרה של סכנת חיים.

עלילת הדם נגד ישראל מגיעה לשיאה בתיאור פרשת הירי באישה בעפולה. העובדות שונות בתכלית מאלה שהובאו בגרסתו של אלגינדי.
התוקפת אינה פלסטינית, אלא ערביה ישראלית תושבת נצרת ששמה איסרא עאבד. היא לא "הוצאה להורג" אלא נפצעה באורח בינוני בירי, וטופלה בבית החולים.
כתב האישום נגדה, שהוגש בידי פרקליטות מחוז צפון, כולל עבירות של החזקת סכין ואיומים, ובו נכתב בין היתר כדלהלן:

"על רקע המצב הביטחוני במדינה שכולל פיגועי דקירה במהלכם נורו למוות מפגעים, הנאשמת ניצלה את המצב והתחזתה כמחבלת/מפגעת וזאת כדי להתאבד. עוד עולה מחומר הראיות כי היא תכננה להגיע לתחנה המרכזית בעפולה, שם נמצאים כוחות ביטחון ולהתחזות למחבלת שבכוונתה לבצע פיגוע דקירה וזאת במטרה שאלו ירו בה ויהרגו אותה".

"בבוקר יום האירוע שלחה הנאשמת מסרונים למקורב אליה עם רמזים על כוונותיה, בנוסף עולה מחומר הראיות כי היא רצתה לעשות מעשה גבורה כמו שאהיד לפני מותה. הנאשמת הצטיידה בסכין וניגשה לקבוצת אנשים וביניהם חיילים, הוציאה את הסכין, הרימה אותו באופן גלוי ובצורה מאיימת וצעקה לעברם: 'אתם טרוריסטים'".

אלגינדי מאמץ למעשה את קו התעמולה של הרשות הפלסטינית וחמאס המאשימים באופן שקרי את ישראל ב"הוצאות להורג" של פלסטינים "חפים מפשע", על אף שמדובר בהריגת טרוריסטים בעת סיכול ניסיונם לרצוח יהודים בדקירות סכין או בדריסה במכונית.

השקרים הפלסטיניים אינם יודעים גבול. מצד אחד ההנהגה הפלסטינית מהללת את מבצעי פיגועי הדקירה (ושאר פיגועי הטרור), מעודדת את המשך הניסיונות לרצוח יהודים ומתפארת בעובדה שהיהודים אינם יכולים עוד לחוש ביטחון לחייהם כתוצאה מאינתיפאדת הסכינים הפלסטינים. באותה נשימה, ההנהגה הפלסטינית טוענת שישראל ומוציאה להורג פלסטינים "חפים מפשע" בטענה "שקרית" שהם ניסו לבצע פיגועי דקירה ואף מפברקת את זירת הפעולה.