עבור לתוכן העמוד
Menu

ההשלכות של הצטרפות פלסטינים לדאע"ש

ליל הזוועות בפריס השכיח את פיגוע הטרור בביירות נגד יעדי חיזבאללה שארע רק זמן קצר קודם לכן, אבל מן הראוי לשים לב גם לאירוע זה בגלל השתתפות מחבלים מתאבדים פלסטינים בפיגוע. ככל הידוע שניים מהטרוריסטים היו פלסטינים, אחד ממחנה הפליטים המרכזי של לבנון, עין אל-חילווה. באופן כללי דאע"ש  לא מגלה עניין בבעיה הפלסטינית, אבל המצטרפים […]

ליל הזוועות בפריס השכיח את פיגוע הטרור בביירות נגד יעדי חיזבאללה שארע רק זמן קצר קודם לכן, אבל מן הראוי לשים לב גם לאירוע זה בגלל השתתפות מחבלים מתאבדים פלסטינים בפיגוע.

ככל הידוע שניים מהטרוריסטים היו פלסטינים, אחד ממחנה הפליטים המרכזי של לבנון, עין אל-חילווה. באופן כללי דאע"ש  לא מגלה עניין בבעיה הפלסטינית, אבל המצטרפים הפלסטינים מטים את תשומת לב הארגון לכיוון הזה. רק לפני כשבוע פורסם קטע וידאו ובו איש דאע"ש בסיני דובר עברית רהוטה איים בפעילות נגד ישראל. אין ספק שהוא פלסטיני, ואין זה מקרה ראשון שבהם אנשי דאע"ש דוברי עברית מתבטאים באופן דומה.

כלומר: ישראל חייבת לקחת בחשבון שהפלסטינים של דאע"ש עלולים ליצור פיגוע בישראל.

אבל הסכנה איננה רק לישראל—אלא גם לאש"ף וחמאס. בחלוקת הכוחות בלבנון אש"ף הוא בעל ברית של חיזבאללה, ובמחלוקת בסוריה, רמאללה תומכת באסד. כך שאם אכן תשומת ליבו של דאע"ש יופנה לכיווננו, גם רמאללה עלולה להיות על הכוונת. אולי עוד לפני ישראל.

כבר עכשיו  שוררת מתיחות גדולה בין חמאס לבין דאע"ש. בלבנון אגף חמאס תומך באיראן ובחיזבאללה והוא לוקח חלק במלחמה באסד, יחד עם האחים המוסלמים. עוד לא ברור איך יגיב חיזבאללה לעובדה שהפלסטינים עמדו בחוד פיגוע הטרור נגדם במעוזם בביירות.

אם כך, הצטרפות פלסטינים לדאע"ש, כפי שהדברים באו לידי ביטוי בפיגוע הגדול בביירות, טומן בחובו את הסכנה של גלישת הבעיה הפלסטינית גם לתשומת ליבו של דאע"ש.